poniedziałek, 12 grudnia 2016

Po raz piętnasty Liebster Blog Award!

Ahoj! 
Moi Kochani, dzisiaj już po raz piętnasty w ciągu prawie dwóch lat istnienia tego bloga wykonuje nominację do Liebster Blog Award. Tym razem chciałam podziękować Klaudii z bloga ZACZYTANA za nominację. Kolejna porcja jedenastu pytań, na które postaram się odpowiedzieć najlepiej, jak potrafię. Wiem, że w poprzedniej nominacji baner się powtórzył, ale nie miałam nic innego pod ręką. Teraz to będzie okres szukania jednego, stałego. Zapraszam jeszcze na bloga Klaudii KLIK; tam na pewno Wam się spodoba, a ja już zaczynam! :)

1. Jaka jest Twoja ulubiona pora roku? 
Już chyba kiedyś odpowiadałam na to pytanie, niemniej jednak mogę się powtórzyć. Uwielbiam każda porę roku. Dlatego, że każda z nich ma w sobie coś magicznego, coś co sprawia, że dzień staje się piękniejszy. :) Lato każdy kojarzy z wakacjami, końcem szkoły, upragnionym wypoczynkiem. Jesień - wtedy uwielbiam wieczorne spacery, szuranie nogami po chodniku z liści, które są takie piękne, różnokolorowe wtedy świat nabiera charakteru i barw. Zima - sprawia, że powietrze daje nam porządnego kopa. Ta pora roku pozwala na zakopanie się głęboko pod kocem, z kubkiem gorącej, parującej herbaty, zaczytać się w powieści, którą mamy do przeczytania. Na stoliczku pachnące świeczki, czy nawet wieczorne spacery, gdy śnieg iskrzy się na ziemi... To jest piękne. A na wiosnę uwielbiam, jak pięknie kwitną kwiaty, jak świat budzi się do życia. Uwielbiam rześkie powietrze, ten zapach wiosny daje się wyczuć. Jak widzicie każda pora roku ma w sobie coś, co kocham.

2. Od jakiego czasu prowadzisz bloga? 
To pytanie również kiedyś mi się pojawiło, ale bloga prowadzę od końca grudnia 2014 roku. 

3. Czy lubisz jeść podczas czytania? 
Nie bardzo. Czasami podjem sobie jakieś owoce, czy herbatniki, ale tak, to nie lubię. Boję się, że zapaskudzę książkę przez przypadek i tyle z tego będzie. 

4. Masz swoją ulubioną pozycje do czytania? 
Tak, uwielbiam po prostu siedzieć na rozłożonym łóżku, opierać się plecami o ścianę i mieć przykryte nogi kocem lub kołdrą i obowiązkowo! Poduchę pod plecy, bo po dłuższym czasie zaczynają mnie boleć bo ściana nie należy do miękkich miejsc. :D 

5. Czytasz na dworze, czy tylko w domu? 
U nas mówi się na zewnątrz, lub na polu. ;) Ale to mi obojętne, w domu, na zewnątrz czy tez w środkach komunikacji. :) Wszędzie czytam. :)

6. Jesteś w stanie wydać swoje ostatnie pieniądze na książki? 
Szczerze mówiąc to nie często kupuję książki, a jeśli już tak jest, to po prostu odkładam sobie wcześniej na planowany zakup. A tak, to pożyczam z biblioteki i tak jest dobrze. A czy wydałabym... To by zależało od sytuacji, w jakiej bym się znajdowała. ;) 

7. Książka, którą wszyscy czytali, a Ty nie. 
Kochając Pana Danielsa, albo Art & Soul. 

8. Piosenka, która pasuje do książki, którą aktualnie czytasz. 
Jeszcze nic nie czytam, ale mam w planie Plac Komsomolski i dopiero w trakcie jej lektury dowiem się, czy cokolwiek by mi grało w duszy. ;) Ale jeżeli to rejony Moskwy, to myślę, że postawiłabym na rosyjskie lub ukraińskie piosenki ponieważ się uczę rosyjskiego i co nieco rozumiem z tych piosenek. :)

9. Lubisz czytać i słuchać muzyki jednocześnie? 
Zdarza się, że tak. Najczęściej robię tak z książkami Pani Agnieszki Lingas-Łoniewskiej ponieważ do każdej książki ma playlistę i wtedy jakoś lepiej się czyta. :)

10. Częściej kupujesz, czy wypożyczasz książki? 
Zdecydowanie wypożyczam, ponieważ nie stać mnie na zakup takiej ilości książek, jakiej chciałabym przeczytać.  

11. Czy jest książka, która cię zmieniła? 
Jednej nie ma. Przeważnie każda, którą czytam, wprowadza do mojej głowy mniejsze czy większe zmiany. Nowe poglądy na świat, nowe wartości. Musiałabym o każdej coś powiedzieć, a uwierzcie mi - jest tego ogromnie... dużo. 

I to byłoby na tyle! Serdecznie dziękuję Ci Klaudio za nominację, no i czekam na Wasze odpowiedzi na te pytania. I znów nominuję nikogo i wszystkich, bo kto chciałby odpowiedzieć na te pytania u siebie, niech zostawi później link do posta, bym mogła go odwiedzić. :)
Chciałabym również przypomnieć Wam o złapaniu licznika 100 000 wyświetleń! Jeżeli Wam się uda, będziecie mogli wybrać sobie daną książkę wybrać w księgarni internetowej, którą podam. Tylko musicie mi przesłać screena na Facebooka, lub na e-maila, który znajdziecie w zakładce O mnie. :)
Oraz również mam do Was pytanie, jak chcecie zobaczyć 100 książek, które chcę przeczytać? W jednym, czy w dwóch postach? :)
Póki co, trzymajcie się! 

31 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawe pytania i super odpowiedzi :) Pole rządzi <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja lubię jeść słodycze podczas czytania i popijać kawkę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Też nie czytałam "Kochając Pana Danielsa" a tak mnie kusi ta książka i kusi :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie jem, kiedy czytam, ale zawsze popijam coś w międzyczasie :)

    Wpis o setce przeczytam chętnie za jednym zamachem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. 15? Ładna liczba :)
    A z tymi 100 książkami to chyba lepiej w jednym ;)

    Pozdrawiam! ♥
    Świat oczami dwóch pokoleń

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ile jeszcze zostało do zrealizowania... ;D
      Super, w takim razie najpewniej będzie w jednym poście. ;)

      Usuń
  6. Ja uwielbiam tylko lato, bo jestem ciepłolubna :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja osobiście najbardziej lubię zimę, chociaż jestem osobą, której jest wiecznie zimno (słabe krążenie krwi), co wyjątkowo uwidacznia się w tej porze roku. Mimo to, nie wiem, jak można nie kochać tego urokliwego mroźnego klimatu. I ja także nie czytałam książek, o których wspominasz, że wszyscy je czytali, więc nie jesteś sama. :)

    Pozdrawiam cieplutko
    Dominika z BOOKS OF SOULS

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oh, słabe krążenie ma również moja koleżanka, strasznie upierdliwa choroba. ;/ No i super, cieszę się, że nie jestem sama. ;d

      Usuń
  8. Też nie czytałam wymienionych przez Ciebie książek, jakoś nigdy mnie do nich nie ciągnęło. A podczas czytania zazwyczaj nic nie jem, bo tak się wciągam w lekturę, że nie chce mi się po nic sięgać. :D

    OdpowiedzUsuń
  9. A u mnie mówi się na placu (w sensie na dworze, na polu, na zewnątrz i jak tam jeszcze) :) Ja również czytam wszędzie, gdzie się da i gdzie tylko mam do tego możliwość :)

    OdpowiedzUsuń
  10. tych ksiazek co Ty tez nie czytalam pjona :D pozdrawiam i zapraszam na nowa recenzje :)

    OdpowiedzUsuń
  11. dla mnie problemem uniemożliwiającym jedzenie podczas czytania jest brak rąk do przekładania/ przytrzymywania stron :D z wypożyczaniem mam podobnie, ale też dlatego, że szkoda mi pieniędzy na książki które mogą mi się nie spodobać. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Biblioteka najlepsze miejsce na świecie, oprócz łóżka i wanny z gorącą wodą. ;)

      Usuń
  12. Rzadko jem podczas czytania, to mnie rozprasza, bo jeść też lubię :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  13. Też raczej nie jem podczas czytania. Jak mam na coś ochotę, to po prostu na chwilkę odkładam książkę. Jedynie mogę się skusić na jakieś suchy prowiant - często bakalie, albo jakieś żelki ;)
    '100 książek, które chce przeczytać' chyba lepiej wrzucić w jednym poście, ale wszystko zależy od Ciebie ;)
    Pozdrawiam cieplutko!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, ja już napisałam setkę w jednym poście, mam nadzieję, że nie będziecie się skarżyć, że jest ta lista za długa. ;D

      Usuń
  14. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja ci już mówiłam - w jednym te 100 :)
    Hm, ja nie ogę czytać w autobusach czy tramwajach :( Ale w pociągu mogę! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja nigdy nie jechałam pociągiem. ;d W tramwaju też troszkę kiepsko, ale się da. ;d

      Usuń
  16. Ja nie potrafiłabym słuchać muzyki przy czytaniu. Najmniejszy szmer mnie rozprasza...
    Poduszka pod plecy i koc na stópkach- obowiązek! :)

    OdpowiedzUsuń

Chciałabym podziękować Wam za każde odwiedziny, za każde przeczytane słowo, to wiele dla mnie znaczy, naprawdę. Lubię dyskutować, więc jeżeli podejmiecie się dyskusji, napiszecie choćby kilka słów, ja będę szczęśliwa i zawsze odpowiem.
Raz jeszcze, dziękuję. ♥

Opisy książek w większości nowych postów pochodzą z lubimyczytać bądź niektóre wymyślam sama. ;)