wtorek, 13 grudnia 2016

PECHOWA TRZYNASTKA - Trzynaście pomysłów na prezent świąteczny.

Dzień dobry! 
Dzisiaj trzynasty dzień ostatniego już miesiąca roku 2016 roku. A więc to już ostatnie, dziewiąte wydanie. Jeżeli chcecie, by PECHOWA TRZYNASTKA pojawiała się również w nadchodzącym nowym, 2017 roku - dajcie znać w komentarzu. Oczywiście możecie dorzucić propozycje na kolejny temat cyklu. Może coś związanego z miejscami, w Polsce, w które można wybrać się w czasie ferii zimowych? Podajcie swoje pomysły, czekam na nie. :) Chcę Wam również serdecznie podziękować za tak liczną obecność, która między innymi przejawia się w komentarzach w postach, związanych z moją trzynastką. To bardzo miłe. Jednak przejdźmy do rzeczy. Chcieliście coś związanego ze świętami... A że niestety z potraw, które zjem w święta jest maksymalnie pięć, to nie miałoby sensu, gdybym miała naciągać i pisać coś niezgodnego z tym co faktycznie będę jeść. Postanowiłam, że to będzie coś związanego ze świętami, co może i Wam pomoże przy zrobieniu niespodzianki swoim znajomym czy bliskim.

TRZYNAŚCIE POMYSŁÓW NA PREZENT ŚWIĄTECZNY 


1. Książka. 
Jeżeli znacie książkoholików takich jak Wy, bądź w mniejszym, lub większym stopniu, dobrym prezentem będzie kupienie tej osobie książki z gatunku, w którym się podczytuje. Zawsze można poprowadzić niewinną rozmowę o nowościach, które pojawiły się w księgarniach i wyjść z tekstem "Ja to z tych nowości przeczytałabym ..., a Ty?". Tak banalne, lecz podchwytliwe pytanie może okazać się cenną wskazówką na zrobienie niespodzianki danej osobie. 

2. Bon prezentowy. 
Bon o x wartości, zależy od naszego zasobu, jaki jesteśmy w stanie podarować danej osobie. Powszechny stał się bon do wielu księgarń, np. w empiku. Dzięki tej karcie osoba będzie mogła kupić sobie coś, co uzna za potrzebne, czy nawet jeżeli miałyby to być książki, to nikt nie kupi tej osobie czegoś, co czytała, bo będzie miała prawo wyboru. Karty prezentowe stają się bardzo popularne i pojawiają się nawet w drogeriach, co również może posłużyć jako dobry pomysł na prezent, który de facto obdarowany sam sobie wybierze. :)

3. Kalendarz.
Jest grudzień, a wiele osób nie może wręcz żyć bez... kalendarza. Osoby zapracowane, które mają mnóstwo planów, by nie zapomnieć, zapisują to na papierze. Dobrym pomysłem jest też zakup kalendarza czy to zwykłego - kieszonkowego, czy też tematycznego - w zasięgu zainteresowań osoby, której chcemy go podarować. Aktualnie wiele księgarń, czy nawet sklepów papierniczych, marketów wystawia wiele rodzai kalendarzy, o różnej wielkości. Do tego czekolada, ładny papier i prezent idealny. 

4. Karnet. 
Wiele osób jest tak zapracowanych, że nie ma czasu na relaks i odpoczynek. Dobrym pomysłem na rozluźnienie będzie podarowanie takiej osobie karnetu do SPA, na zabiegi typu: masaże całościowe, częściowe, czy też za pomocą różnych sposób: czekolada, gorące kamienie, itp. To dobry pomysł na prezent i to sprawdzony. Jestem przekonana, że dana osoba na pewno ucieszy się z chwili spokoju i wytchnienia. :) 

5. Płyta. 
Masz kogoś w rodzinie, kto uwielbia jakiś zespół? A może nawet kilka zespołów/wokalistów? Wiesz, że nie ma możliwości zakupy wszystkich płyt wykonawców, których słucha? To idealny czas na zrobienie komuś wielkiej przyjemności i zakupienie mu jednej z takich właśnie płyt. Do tego możesz dorzucić jakieś słodycze, ewentualnie jakiś drobiazg, w zależności od wieku i preferencji osoby, którą chcesz obdarować. 

6. Gra. 
Masz młodsze rodzeństwo i nie wiesz, co mu kupić? Jeśli posiadacie w domu konsolę Xbox lub Playstation - to dobry czas na znalezienie nawet w Biedronce, czy też większych marketach gry, której jeszcze nie posiada. Jednak jeżeli nie macie konsoli w domu, to nic straconego. W sklepach papierniczych, ale i w marketach, większych sklepach czy nawet księgarniach bądź sklepach z zabawkami znajdziecie ogromną ofertę różnych gier. Czy to planszowych, czy jakichś innych, które nawet są reklamowane w telewizji. Pamiętajcie, że dziecko cieszy się z każdego prezentu i mało kiedy wybrzydza. :)

7. Ciepły sweter bądź skarpety. 
Rodzice? Dziadkowie? Totalnie nie masz pomysłu? No to ja Ci podpowiem. Jednym z prezentów, jakim można obdarzyć w sumie najbliższe nam osoby, to gruby wełniany sweter. Może być z motywem świątecznym, lecz nie jest to warunek konieczny. Zawsze w chłodniejsze dni może założyć ten sweter na siebie i będzie zadowolony z praktycznego prezentu i będzie mu ciepło. To samo ze skarpetami. Jeżeli znacie osoby, które ciągle się skarżą, że im zimno - skarpety będą strzałem w dziesiątkę. I tutaj już koniecznie - ze wzorem świątecznym - bo są to piękne wzory i mają w sobie magię. :) 

8. Biżuteria. 
Jeżeli masz zasobniejszy portfel, a Twoi najbliżsi niczego nie potrzebują, zawsze można rozejrzeć się za biżuterią. Szczególnie ten prezent kierowany jest w stronę kobiet. Skromny wisiorek, czy też srebrna bądź złota bransoletka ładnie może się prezentować na dłoni swojej kobiety, czy też matki. Można również zapolować na komplet - łańcuszek i kolczyki, czasami łączone to również jest z bransoletką. I jeżeli jeszcze kupisz srebro lub złoto, w każdym bądź razie to, co woli bardziej - na pewno się ucieszy. Większość kobiet lubi świecidełka. 

9. Zegarek. 
Twój mężczyzna już wszystko ma? Czy aby na pewno? Zawsze się spóźnia? To kup mu zegarek! Oczywiście jeżeli wiesz od razu, że nie będzie tego nosił, to nie wydawaj pieniędzy na darmo, ale jeżeli podejrzewasz, że ucieszyłby się z takiego prezentu, to czemu nie? Istnieją różne rodzaje zegarków, te bardziej sportowe (gumowe), czy wykonane ze srebra, złota... Wybór jest duży, czasu jeszcze trochę masz, więc wyjdź i rozejrzyj się. A może coś cię zainspiruje? :) 
10. Kubek. 
Najprostszy, najbanalniejszy podarunek na jaki można wpaść, czyż nie tak? Jeżeli znacie kogoś, kto wiecznie pije hektolitry herbaty, kawy lub kakao, wielki kubek będzie tutaj obowiązkowy! Dodatkowo możesz dorzucić kubek termiczny, ewentualnie termos oraz coś słodkiego. I prezent gotowy. :) 

11. Perfumy. 
Byłaś ostatnio w perfumerii i widziałaś jakieś perfumy, które rzuciły ci się w oczy? A może bliskiej ci osobie kończą się perfumy? To dobra okazja, by zakupić je i podarować - tym samym osoba, której perfumy się kończą, zaoszczędzi x złotych, i przeznaczy je na coś innego. Zawsze można połączyć również perfumy z zegarkiem, czy perfumy z bawełnianą pościelą z prześcieradłem. To dość dobrze się komponuje, a prezent jest użyteczny. 

12. Gadżety. 
Nic z powyższej listy nie zainteresowało cię jako potencjalnego prezentu dla bliskich? Zawsze możesz wybrać się do sklepów z różnymi rzeczami, takimi jak Kik, Pepco czy innymi podobnymi do tych sklepów i rozejrzeć się za czymś, co mogłoby sprawić radość danej osobie. Zależy to też również od tego, czym dana osoba się interesuje, co robi w wolnym czasie no i wiek, przecież nie kupimy zabawki dorosłej osobie... 

13. Słodycze. 
Jeżeli już kompletnie nie wiesz co kupić osobie na prezent, zdecyduj się na słodycze, o ile je lubi. Zrób mieszankę tego, co ta osoba lubi zjeść. Cukierki, czekolady, ciastka - teraz tego po sklepach jest pełno, więc na pewno szybko uzupełnisz torebkę słodyczami. A osoba lubiąca słodkości na pewno się ucieszy i z przyjemnością będzie jadła to, co jej podarowaliście. 

I to już koniec mojej trzynastki, w edycji świątecznej. :) Mam nadzieję, że pomysły podane przeze mnie się Wam spodobały i pomogły. :) Ciężko jest mi też dokładnie określać, co kupić, bo to zależy od grubości waszego portfela czy też zainteresowań. Zawsze możecie do mnie napisać na fp bloga, postaram się wymyślić cokolwiek, co mogłoby się danej osobie spodobać - o ile nie macie wciąż pomysłu. 
Teraz jednak jestem ciekawa, co Wy byście podali za przykład świątecznego prezentu. Może i mnie pomożecie? :) Czekam na Wasze propozycje w komentarzu! Piszcie śmiało! :) 

44 komentarze:

  1. U mnie w tym roku dominują książki, ale znajdzie się też i gra komputerowa. I ogólnie do prezentów podchodzę bardzo ostrożnie, lubię wiedzieć konkretnie, co dana osoba chce dostać, więc jakoś tak wybadam, żeby mi się ktoś z tym zdradził, bo czasami można zupełnie nie trafić. ;/ U mnie np. skarpetki czy sweter albo perfumy totalnie by się nie przyjęły, ale za to słodycze a i owszem. ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O i widzisz. A to nie jest czasem takie proste wybadać, co dana osoba chce. Moja mama kiedyś krzyknęła, że chce blender, bo nam się mikser zepsuł, no to proszę. U chłopaka w domu blender czeka na zapakowanie i położenie pod choinkę. ;D

      Usuń
  2. Skarpety oklepane, ale praktyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie pogardziłabym żadnym z prezentów. Szczególnie ucieszyłaby mnie pierwsza pozycja z listy i ostatnia! Jednak fikuśnym kubkiem i ciepłymi skarpetami nie pogardzę! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dobre pomysły. Ja zawsze stawiam na słuchanie przez cały rok tego, co mówią bliscy, dzięki czemu w okolicach świąt już wiem, czego im potrzeba. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja w tym roku stawiam na muzykę! Zamówiłam mężowi płyty, które chciał już otrzymać jakiś czas temu. Nie wiem, gdzie to wszystko pomieszczę, bo ostatnio liczyłam uzbierał już ponad 200 oryginalnych płyt. Może powinnam zamówić szafkę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, szafka na płyty, albo półka! To dobry pomysł!
      Poza tym sporo ma tych płyt muszę przyznać. ;)

      Usuń
  6. Każdy z tych prezentów otrzymałabym z miłą chęcią!

    OdpowiedzUsuń
  7. U mnie w święta zazwyczaj dominują zabawki (biorąc pod uwagę liczną gromadkę siostrzeńców), ale ja zawsze otrzymuję książki bądź pieniądze, abym sama je wydała na coś, co mnie aktualnie interesuje. Natomiast ja dość często kupuję najbliższym zestawy kosmetyków.
    Pozdrawiam. :)
    Bluszczowe Recenzje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kosmetyków moi bliscy mają aż za dość. ;D i nie pozwalają sobie a kupno kolejnych. No tak, ja niestety nie obracam się w tak małym gronie rodziny. Ale kto wie, może kiedyś, gdy już będę tą "narzeczoną" bądź "żoną" to bardziej. xD Bo w rodzinie lubego są dwie małe dziewczynki, jedna ma z dwa, trzy latka, a druga niecały roczek. :D

      Usuń
  8. Bardzo fajny post, można znaleźć sporo inspiracji na świąteczny prezent. :) Można też komuś kupić poduszkę ^.^ taką miłą w dotyku + np. perfumy itp. XD
    Ja z chęcią bym poczytała takich twoich postów również w przyszłym roku, by było szkoda się już żegnać z tą serią... Temat o feriach zimowych jest bardzo dobry. :D
    Pozdrawiam! ♥

    nastoltka-marzycielka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poduszka też dobry pomysł, albo mięciutki kocyk *.*
      Super, dziękuję, że zwróciłaś uwagę na kolejny post i ciesze się, że podoba Ci się ten cykl, to dla mnie wiele znaczy. <3

      Usuń
  9. U mnie będzie przekrój przez chyba wszystko :D Będą książki i bony prezentowe. Pojawią się perfumy, gry i zabawki. Do tego spersonalizowane kalendarze ścienne i fotoalbumy. Słodyczy (dla dzieciaków) nie zabraknie. Teraz tylko przydałaby się ciężarówka, żeby to wszystko dostarczyć na miejsce ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja oczywiście najchętniej przygarniam książki. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Książka zawsze jest najlepszym prezentem. Nawet jeśli ktoś nie lubi czytać to właśnie taki prezent jest najlepszą okazją, żeby zacząć :D
    Pozdrawiam :)
    moonybookishcorner.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, tutaj to też masz rację. Ale jeśli ktoś się uprze to książka będzie leżała długo nieprzeczytana...

      Usuń
  12. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  13. Książka, książka i jeszcze wiele razy książka. ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. w tym roku stawiam na cieple skarpetki, gre i oczywiscie ksiazka :)
    www.nacpana-ksiazkami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja dostanę perfumy od chrzestnej, ale sama je wybrałam. Bo uważam, że kupić komuś w ciemno perfumy... Nie każdy lubi te same nuty zapachowe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, tak też można zrobić. Moja chrzestna tez mnie pytała, co chcę dostać, ale powiedziałam, że wolę gotówkę. Bo kto wie, czy przed studniówką coś jeszcze mi nie wypadnie? :D Niby wszystko zarezerwowane, ale jednak wolę mieć jakiś zapas. ;d

      Usuń
  16. Mój największy problem xD
    Znaczy problem :D Tata dostanie - KSIĄŻKI! Siostra dostanie albo kubek albo rękawiczki zobaczę co upoluję z mopsem xD mój Skarb dostanie trymer do brody i czapkę :D A reszta wielka niewiadoma :D Bo wszystko z twoich pomysłów zostało wykorzystane na inne okazje ;( xDD

    OdpowiedzUsuń
  17. Ostatnio moim największym dylematem jest to, co kupić koledze z klasy na wigilię klasową. :( Kompletnie nie mam pomysłu, więc pewnie skończy się na słodyczach, bo on raczej od książek trzyma się z daleka. Wciąż mam nadzieję, że nagle mnie oświeci. :D

    Pozdrawiam cieplutko
    BOOKS OF SOULS

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zależy, czym się interesuje! Zawsze można kupić książkę - biografię np. Jakuba Błaszczykowskiego. ;)

      Usuń
  18. Fajne i uniwersalne pomysły na prezenty

    OdpowiedzUsuń
  19. ja zawsze dostaję książki i jestem szczęśliwa, dla męża klupiłam zegarek, a dla syna kupiliśmy Mio Phone - bardzo fajna opcja na telefon dla kilkulatka :)

    OdpowiedzUsuń
  20. a myślałam, że ten post z 13 potrawami byłby dla Ciebie wyzwaniem :D liczę, że otrzymam w te święta kilka wymienionych przez Ciebie prezentów :D moja propozycja - wspólne zdjęcie oprawione w ramkę, wieczne pióro, szlafrok :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szlafrok chciała mi sprawić mama . ;D Ale powiedziałam, że chcę książkę i grube dwupalcowe rękawiczki. ;d

      Usuń
  21. Książka jest dobra na wszystko :)
    Z przyjemnością przygarnęłabym książki i bony podarunkowe do... księgarni! Ha ha :D

    OdpowiedzUsuń
  22. U mnie zero książek ja w tym roku zażyczyłam sobie torebkę i sukienkę ;)
    http://justboooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O proszę, a ja dostałam upatrzone rękawiczki, książkę i torebko plecak ;) Wszystko co korzystne ;)

      Usuń

Chciałabym podziękować Wam za każde odwiedziny, za każde przeczytane słowo, to wiele dla mnie znaczy, naprawdę. Lubię dyskutować, więc jeżeli podejmiecie się dyskusji, napiszecie choćby kilka słów, ja będę szczęśliwa i zawsze odpowiem.
Raz jeszcze, dziękuję. ♥

Opisy książek w większości nowych postów pochodzą z lubimyczytać bądź niektóre wymyślam sama. ;)