poniedziałek, 5 stycznia 2015

W pogoni za.. właściwie to za czym?

Mając kilkanaście lub dziesiąt minut na busa, często chodzę do empiku i podziwiam nowości. Tym razem, rzuciła mi się w oczy jedna powieść, dość znanej polskiej pisarki.

 "Niczego nie mamy na własność. Żadnej miłości." 

Barbara Kosmowska - urodziła się w 1958r., pisarka i literaturoznawca. Jako nastolatka zdobywała liczne nagrody w konkursach poetyckich. Pisze nie tylko powieści, ale i utwory dla dzieci i młodzieży. Sama zetknęłam się z jej trzema książkami, a najbardziej spodobała mi się "Buba" i "Buba - sezon ogórkowy". :)




Barbara Kosmowska - "Ukrainka" . Opowieść jest o pewnej dziewczynie, Iwance, która wyjeżdża z rodzinnego miejsca zamieszkania, do Warszawy, za swoim narzeczonym, Mykołą. Która planuje z nim swoje mieszkanie no i oczywiście chce znaleźć pracę. Gdyby nie narzeczony, naiwna bohaterka poszłaby na rozmowę kwalifikacyjną do agencji prostytutek, bo ona nie wiedziała, że Agencja to burdel. Uwielbia grać na wiolonczeli, ale nie ma na to czasu, pieniędzy, dopiero gdy akcja zacznie się rozgrywać, pozna kogoś, kto udostępni jej grę i kogoś, kogo szczerze polubi. Jednakże los Iwanki i Mykoły jest już przesądzony.. Czy nadal będą ze sobą? Jak skończy się praca, którą tak lubiła bohaterka? Czy odnajdzie się w Warszawie, czy zaakceptuje ten inny świat?

"Sięga po gitarę , wygrywa na niej kilka akordów. Brzmią mocno, choć za cicho, by zagłuszyć żal."

Gdy sięgałam po tą książkę, spodziewałam się szczerze mówiąc czegoś lepszego. Strasznie dłużył mi się czas i książka wydawała mi się mało "atrakcyjna" . Jednakże, gdzieś w połowie, zatopiłam się w książce. Pani Kosmowska dobrze ukazała uczucia, warunki jakie naprawdę istnieją. Jak fałszywi potrafią być ludzie, na pozór przecież przyjaciele.. Troszkę mało dialogów, a koniec powieści.. Nikt by się tego nie spodziewał.

"- Ta sukienka... Agata patrzy na niego, lekko przymykając powieki. - Pamiętasz? 
- Na szczęście nie - odpowiada z uśmiechem Bruno. - Nie musisz jej wkładać, aby mnie przekonać, że nie masz w czym chodzić, Dawno powinnaś wybrać się na zakupy - dodaje znacząco.
Agata czuje jego palce na szyi, ale Bruno tylko delikatnie rozsuwa zamek, a potem bezszelestnie wychodzi."

Ogólnie, książka nawet dobra, chociaż jak wspominałam dwu tomowa seria z "Bubą" jest lepsza. Jednakże ciekawie pomimo tych dialogów, jest napisana. Idealnie pasująca do reali życia. ;)

POLECAM ! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Chciałabym podziękować Wam za każde odwiedziny, za każde przeczytane słowo, to wiele dla mnie znaczy, naprawdę. Lubię dyskutować, więc jeżeli podejmiecie się dyskusji, napiszecie choćby kilka słów, ja będę szczęśliwa i zawsze odpowiem.
Raz jeszcze, dziękuję. ♥

Opisy książek w większości nowych postów pochodzą z lubimyczytać bądź niektóre wymyślam sama. ;)