sobota, 2 kwietnia 2016

Już szósty raz - Liebster Blog Award!

Czołem Moi Kochani!
Dziś przychodzę do Was z postem, o tematyce okołoksiążkowej Tak, tak, słynne LBA. Dawno już takiego czegoś nie było, więc tym bardziej dziękuję Wiktorii, z WiktoriaCzytaRazemZWami [KLIK], której blog serdecznie polecam. A więc, po co czekać? Do dzieła. 



1. Masz w rodzinie osoby czytające? 
Oczywiście, że tak. Zaraziłam czytaniem moją Mamę, chociaż teraz nie ma ochoty na czytanie ze względu na stan zdrowia, ofiarą mojego czytelnictwa stał się również mój brat, który w niewiarygodnie krótkim czasie pochłonął wszystkie części HP, jak i Magicznego drzewa i nadal ciągle coś czyta. Jak na 11 latka to i tak dobrze ;) A Tata.. czyta w wolnej chwili, również jak przebywał w domu ze względów zdrowotnych, czytał i rozwiązywał krzyżówki. ;) 

2. Wolałabyś czytać tylko swój ulubiony gatunek do końca życia , czy wszystkie inne gatunki? 
Powiem napiszę tak: nie mam jednego ulubionego gatunku. Czytam wszystko, co wpadnie mi w oko. Od romansu po krwisty kryminał. ;) 

3. Czy jest jakaś książka, dzięki której zmieniłaś swoje patrzenie na świat? 
No pewnie, nawet nie jedna. Jest wiele pięknych, wartościowych książek. Które.. pokazują nam jak żyć. Między innymi są to powieści Erica Emmanuela Schmitta, które w szczególności zasługują na pochwałę. 

4. 5 stron dziennie, czy 5 książek tygodniowo? 
O kurczaczki. Ani to, ani to. Nie jestem w stanie przeczytać TYLKO 5 stron, czasami jestem w stanie przeczytać pół książki, całą książkę, ale nigdy nie czytałam po pięć stron. To wszystko jest uzależnione od mojego czasu. Jak chodzę do szkoły, a jak narazie nie opuściłam ani jednego dnia, to nie zawsze jestem przeczytać każdego dnia chociaż kawałek książki. A pięć książek tygodniowo może było tak we wakacje, ale nie am sobie uciąć ręki. ;) 

5. Książki papierowe czy ebooki? 
Zdecydowanie książki papierowe. Ebooki tylko wyjątkowo czasami, lub wtedy, gdy nie mogę złapać nigdzie papierowej wersji książki. 

6. Trylogie czy powieści jednotomowe? 
I tutaj też nie wybieram nic konkretnego. Raz jest tak, że losy bohaterów muszą zostać zakończone po pierwszym tomie i beznadziejnością jest robienie masła maślanego tworząc kolejne tomy. Lubię czytać i takie, i takie. Pod warunkiem, że wszystkie części mam przy sobie. Nie lubię pożyczać jednej części, wiedząc, że w najbliższym czasie nie będę mieć dostępu do kontynuacji.

7. Jakie trzy książki dałabyś mi, kiedy miałabym jechać na bezludną wyspę? 
Magdalena Witkiewicz - Po prostu bądź 
Victoria Aveyard - Czerwona królowa
Paula Hawkins - Dziewczyna z pociągu

8. Jest jakaś książka, która nie zrobiła na tobie żadnego wrażenia? 
Oh, oczywiście! Ostatnio to Charles Cumming - Ukryty człowiek, Edgar Allan Poe - Czarny kot, Zofia Nałkowska - Granica, Jodi Picoult - To, co zostało. [książki z tego roku] 

9. Co teraz czytasz? 
Rainbow Rowell - Fangirl 

10. Zdarza Ci się oceniać książki po okładce? 
Oceniać może nie, ale mają czasem decydujący wpływ czy pożyczę daną książkę, czy też nie. 

11. Jest jakaś książka, którą powinien przeczytać każdy? Jeśli tak, to dlaczego? 
Lisa Genova - Motyl - książka jest tak rewelacyjna, że powinna stać się szkolną lekturą. Jest napisana pięknym językiem, podejmują bardzo trudną tematykę, jaką jest Alzhaimer. Nie jest to przyjemna choroba, a na samą myśl, że każdy z nas mógłby zacząć zapominać wszystko, całe swoje życie jest.. przerażająca. 

MÓJ ZESTAW PYTAŃ: 
1. Czytając książki - niektórzy również słuchają muzyki, czy masz jakąś piosenkę, który zamiast z człowiekiem, kojarzy ci się z książką? [jaką?]
2. Jaką książkę wspominasz najlepiej?
3. Wypożyczasz czy kupujesz książki?
4. Najgorsza książka, jaką czytałaś to..? Dlaczego?
5. Najlepsza zapamiętana przez ciebie szkolna lektura? Dlaczego ona?
6. Posiadasz swoją prywatną biblioteczkę oraz czy sfotografujesz ją?
7. Kto lub co zachęciło cię do czytania?
8. Ulubiony pisarz, poeta?
9. Podaj przykład/y znienawidzonego pisarza i uzasadni swoją odpowiedź. ?
10. Ostatnio dość często słuchana przez Ciebie piosenka, to..?
11. Standardowe pytanie na moim blogu - Gdybyś miał złotą rybkę, spełniającą trzy życzenia, to co byś sobie zażyczyła?

NOMINUJĘ: 
Lunatyczkę z Blondie in Wonderland [KLIK]
Erna Eltznel z MAJUSKUŁA [KLIK
Miłka Awgul z Maw reads [KLIK]

DZIĘKUJĘ ZA PRZECZYTANIE I ZAPRASZAM WSZYSTKICH CHĘTNYCH DO ZORGANIZOWANIA TEGO LBA U SIEBIE, ORAZ ŻYCZĘ MIŁEGO DNIA! :)

29 komentarzy:

  1. Również wolę książki papierowe,a po ebooki sięgam bardzo rzadko.
    Ciekawa jestem twojej recenzji ''Fangirl''. :)
    Buziaki,
    StormWind z bloga cudowneksiazki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziwne pytanie z tym 'brakiem wrażenia' - chodzi mi o to, że choć są książki nijakie, to odczucie tej "nijakości" już jest jakimś wrażeniem XD
    drewniany-most.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam książki Schmitta! Standardowo zaczęło się od Oskara, ale na szczęście na tym nie poprzestałam i kontynuowałam moją przygodę z tym francuskim pisarzem :)
    Z perspektywy czytelnika

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak sie pewnie domyślasz, zbyt wiele z książek to nie znam :D Ale fakt, Czerwona królowa na bezludną wyspę! <3 Tylko jak przeżyć bez kontynuacji? :D

    OdpowiedzUsuń
  5. :) bardzo ciekawe odpowiedzi :) muszę przeczytać Motyla, a Dziewczynę z pociągu mam w planach :) mam nadzieję że mi się spodoba
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż, nie spodziewaj się po powieści Hawkins nie wiadomo czego ;) A Motyla jak najbardziej ;)

      Usuń
  6. Muszę w końcu przeczytać "Dziewczynę z pociągu". Dużo ciekawego się o Tobie dowiedziałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, spojrzysz swoim subiektywnym okiem i szczerze mówiąc jestem ciekawa twojej recenzji na jej temat.

      Usuń
  7. U mnie w rodzinie czyta tylko siostra, ale to i tak bardzo rzadko. Jednakże zaraziłam kilka osób w mojej klasie! Dla mnie to wielki sukces. Ja także wolę książki papierowe, ale e-booki też są super. Szczególnie jak jakiejś książki nie można dostać w normalnym wydaniu. Ja "Czerwoną królową" na bezludną wyspę nie polecam. Niestety zawiodła mnie ta książka. Świetne odpowiedziałaś na wszystkie pytania!
    Pozdrawiam serdecznie,
    swiat-pelen-liter.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że nie zabrałabyś Czerwonej królowej ze sobą... Ale i ja się cieszę,że zaraziłaś czytaniem kilka innych osób <3

      Usuń
  8. Też wolę książki papierowe, ale wiadomo bez ebooków czasami się nie obejdzie ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Twoje pytania są bardzo ciekawe. Natomiast te, na które odpowiedziałaś widziałam już kilkakrotnie no może poza pierwszym.

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziękuję za nominację ♥ Odpowiem na pewno, ale jeszcze nie wiem kiedy - wolę nie podawać konkretnej daty, bo i tak pewnie się spóźnię z publikacją ;)
    Ja jeszcze jakieś pół roku temu zdecydowanie częściej sięgałam po e-booki, ale teraz przeważają książki papierowe - właściwie sama nie wiem dla czego tak jest, ale mam takie "fazy" że czytam albo tylko e-booki, albo tylko książki w tradycyjnej formie.
    W mojej rodzinie na dobrą sprawę czytam tylko ja - moja mama lubi czytać, ale ze względu na brak czasu i dysleksję czyta bardzo rzadko, a za to mój braciszek uwielbia, gdy mu się czyta. Sam jeszcze nie potrafi, ale ma świetną pamięć i bardzo dużo rozumie jak na 6-latka ;)
    Buziaki, Lunatyczka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W porządku i tak Cie obserwuję i zaglądam z każdym nowym postem ;) Naprawdę? Ja nie wiem, czy dałabym radę czytać ciągle coś w elektronicznej wersji. O, coś czuję, że brat pójdzie w przyszłości w ślady siostrzyczki ;)

      Usuń
  11. Jejku, jak ja uwielbiam LBA! :D Czasami specjalnie przeglądam blogi, żeby trafić właśnie specjalnie na LBA :D
    Pozdrawiam serdecznie!
    ~Karolina

    http://ksiazkowezacisze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Także nie mam swojego ulubionego gatunku... jakoś tak nie mogę się określić już przez tyle lat. Możliwe, ze tak mi zostanie! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja także wolę książki papierowe, po ebooki wgl nie sięgam, ale mam zamiar zacząć, bo wygodniej jest gdzieś zabrać ze sobą czytnik niż książkę.

    OdpowiedzUsuń
  14. Na wszystkie pytania dotyczące wyboru jednej z opcji odpowiedzi też bym odpowiedziała jak Ty.
    A co do "Granicy"... spuszczę zasłonę milczenia :)

    OdpowiedzUsuń

Chciałabym podziękować Wam za każde odwiedziny, za każde przeczytane słowo, to wiele dla mnie znaczy, naprawdę. Lubię dyskutować, więc jeżeli podejmiecie się dyskusji, napiszecie choćby kilka słów, ja będę szczęśliwa i zawsze odpowiem.
Raz jeszcze, dziękuję. ♥

Opisy książek w większości nowych postów pochodzą z lubimyczytać bądź niektóre wymyślam sama. ;)