niedziela, 31 stycznia 2016

LBA - po raz czwarty!

Kochani! 

Po raz czwarty zostałam nominowana do LBA. Tym razem serdecznie dziękuję Milenie z Cudowne książki. Nie zostaje mi nic innego, jak zabrać się za pisanie odpowiedzi! ;)



1. Czy masz jakąś znienawidzoną książkę? 
Hm.. chyba nie mam jakoś tak szczególnie znienawidzonej. Bo fakt, że nie wszystkie lektury szkolne są super, to nie jestem w stanie nienawidzić książek. Za wiele dla mnie znaczą. 

2. Jaki jest Twój ulubiony książkowy paring? 
Mniejsza, że ze słowem "paring" spotykam się po raz pierwszy. To.. nie mam jednej ulubionej pary. Jest ich kilka. Ale postaram się wymienić jak najmniej. ;)
Sydney i Adrian z serii Kroniki krwi - Richelle Mead
Anne i Westrym z Domu na plaży - Sarah Jio 
Christine i Adam z Zakochać się - Cecelia Ahern 
Paulina i Aleksander z Po prostu bądź - Magdalena Witkiewicz 

3. Jakie jest Twój ulubiony kolor? 
Nie mam jednego ulubionego. Lubię fioletowy we wszystkich odcieniach, czarny, biały, niebieski również we wszystkich odcieniach. 

4. Czy poświęciłeś/aś już coś dla bloga? 
Nie rozumiem tego pytania. Blog jest moją pasją, niczego nie poświęcam prócz czasu na ulepszanie go i czytanie książek. A ja to kocham. <3 

5. Wolisz kupić, czy wypożyczyć lekturę? 
Zdecydowanie pożyczyć. Nigdy nie wiadomo, czego można się spodziewać po danej powieści. Więc jak bardzo mi się spodoba, to dopiero wtedy kupuję. 

6. Jak duża jest Twoja domowa biblioteczka? 
Szczerze mówiąc nie liczę swoich księgozbiorów. Ale mam trzy kartony książek Taty, i swoich dość sporo, że kolejny karton by się uzbierał. ;) 

7. Słodkie ciasto czy gorzka czekolada? Co byś wybrał/a? 
Zdecydowanie gorzką czekoladę. Chociaż w zależności od humoru. ;) 

8. Jaka była pierwsza przeczytana przez ciebie książka (z wyjątkiem lektur szkolnych)? 
Szczerze mówiąc, nie pamiętam. Wiem, że podczytywałam książki z biblioteki, jakieś bajki.. Ale najbardziej nie wiem czemu, kojarzy mi się Tajemnica Pana Moona - Anne Stephenson. 

9. Ile książek zamierzasz przeczytać w 2016 roku? 
Nie mierzę w ilości, a jakości. Jako, że ten rok jest coraz bliższy do matury, bo półtora roku, szkoła, przedostatni rok, trzecia technikum i za rok egzamin zawodowy - to nie jest najlepszy czas na wyścigi czytelnicze. Przeczytam tyle, ile będę w stanie, ale na pewno chcę ukończyć wyzwanie 52 w 2016 roku ;) 

10. Jaki jest Twój ulubiony książkowy gatunek? 
Nie mam jednego ulubionego. Czytam praktycznie wszystko. ;)

11. Czy wcześniej znałaś mojego bloga (jeszcze przed nominacją)? 
Tak.


Nominuję tym razem wszystkich tych, którzy chcieliby wziąć udział w LBA. Jako, że ostatnio ono było u mnie, więc teraz kto chce, niech się zgłosi, ja z chęcią poczytam Wasze odpowiedzi ;) 


MOJE PYTANIA: 
1. Czy czytasz tylko i wyłącznie najświeższe książki, czy dajesz szansę starszym powieściom i klasykom? 
2. Czy dzień lub samopoczucie ma wpływ na Twoje czytelnictwo?
3. Książka, która zalega Twoją półkę od dawna i jest nieprzeczytana, to..? 
4. Czy bierzesz udział w jakichś wyzwaniach czytelniczych?  
5. Lubisz oddawać swoje zbiory do biblioteki, czy też zostawiasz je sobie na zawsze?
6. Powieść, którą każdemu odradzasz i dlaczego? 
7. Książka, która wzbudziła w Tobie mnóstwo uczuć i nigdy jej nie zapomnisz?
8. Czy kiedykolwiek swoją pasją do czytania zaraziłaś kogoś innego?
9. Co wpłynęło na to, że polubiłeś/aś czytać książki?
10. Czy muzyka jest obecna w Twoim codziennym życiu?
11. Z mojej serii pytań unikatowych: Co byś sobie zażyczyła mając złotą rybkę? (Masz maksymalnie trzy życzenia)

Adekwatnie do mnie, tyle, że tam powinna siedzieć kobieta, a nie facet ;D

35 komentarzy:

  1. Ja też nie mam ulubionego gatunku literackiego :) Fajne odpowiedzi tak poza tym :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Również wolę stawiać na jakoś, a nie ilość. Wolę się delektować historią niż śpieszyć się i jedynie odhaczać ile to już przeczytałam. ;)
    Pozdrawiam,
    Geek of books&tvseries&films

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja również kocham wszystkie odcienie fioletowego! <3
    Buziaki,
    SilverMoon z bloga Fantastyczne książki

    OdpowiedzUsuń
  4. Też nie mamy ulubionego gatunku. Nie lubimy się ograniczać i wszystkiego trzeba w życiu spróbować :)

    Buziaczki! :*

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie ma to jak gorzka czekolada :) I również stawiam na jakość

    OdpowiedzUsuń
  6. Tez nie czaję tego pytania o poświęcenie.... A jakość liczy się bardziej, ale miło widzieć rosnącą liczbę przeczytanych książek :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Aaaa PS. dorzuć tytuły, a potem linkuj w swoim poście/zakładce, jak się pojawią po prostu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja zdecydowanie wolę kupić daną książkę, gdyż je wszystkie zbieram :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zupełnie tak jak ja. Każdą przygarnę i pokocham. :) Niestety nie przepadam za gorzką czekoladą, za to moja córcia ją uwielbia. :)

      Usuń
    2. No tak, Ty Wiolu jesteś jedna na milion, która ma taki zbiór. ;)
      O, lubię Twoją córkę Kornelio! :D

      Usuń
  9. Ja wolę kupować książki, a fioletowy ubóstwiam!
    Świetne odpowiedzi! :D
    Buziaki :*
    http://cudowneksiazki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki wielkie! Ja niestety nie mam na tyle oszczędności. Najchętniej to bym wykupiła 3/4 księgarni ;d

      Usuń
  10. Ja również nie ograniczam się do jednego gatunku, ale chyba moim ukochanym pozostanie fantastyka :)
    Poza tym nie przepadam za wszystkim co gorzkie, dlatego u mnie gorzka czekolada odpada, a króluje biała - najlepiej z bakaliami :D
    Pozdrawiam serdecznie.
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oh, fantastyka nie mój przyjaciel xd
      A ja przeciwnie nie przepadam za białą czekoladą. ;(

      Usuń
  11. Też nie mam jednego, ulubionego gatunku ;) Ale gorzkiej czekolady to nie lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Też wybrałabym gorzką czekoladę :) Ciekawe odpowiedzi, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie ma czegoś takiego jak poświęcenie dla bloga, to miłość i dla niej nic się nie poświęca *-* :D
    Uwielbiam biały, miałam fazę taką że wszystko musiałam mieć białe xD A niebieski lubię tylko jako taki pastelowy kolor *-*
    To ja się zgłaszam do Twoich pytań LBA :D Jak wykonam podeślę linka <3

    Buziaki
    http://coraciemnosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Gratuluję nominacji :)
    Też stawiam na jakość, a nie na ilość. Przeczytane książki sumuję dopiero pod koniec roku kalendarzowego :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Przyznam że niektóre pytania są cokolwiek śmieszne. Lubię te blogowe zabawy i nic przeciwniko nim nie mam, można poznać wiele ciekawych tytułów, dowiedzieć się kto co czyta itd. Fajna sprawa. Ale pytanie o ulubiony kolor mnie rozwaliło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No nie? Takie nietyypowe.. jak o poświęcenie?! Bezsensu, ale ja tego nie wymyślałam. :)

      Dzięki za odwiedziny ;)

      Usuń
  16. Świetne odpowiedzi! A gorzka czekolada, jak dla mnie jest blee :D
    Pozdrawiam ;)
    bookowe-love.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Też pierwszy raz słyszę "paring", wolę pożyczać i jeść gorzką czekoladę ;)

    OdpowiedzUsuń

Chciałabym podziękować Wam za każde odwiedziny, za każde przeczytane słowo, to wiele dla mnie znaczy, naprawdę. Lubię dyskutować, więc jeżeli podejmiecie się dyskusji, napiszecie choćby kilka słów, ja będę szczęśliwa i zawsze odpowiem.
Raz jeszcze, dziękuję. ♥

Opisy książek w większości nowych postów pochodzą z lubimyczytać bądź niektóre wymyślam sama. ;)