czwartek, 8 czerwca 2023

Marzena Mawricz - Kobiety, które nie chcą się bać

 Witajcie! 

Przychodzę dzisiaj do Was z krótką recenzją poradnika, jaki miałam okazję czytać w maju. Jest to kolejny z serii wydany przez wydawnictwo REBIS, pięknie prezentujący się okładkowo z całą resztą. Postanowiłam zaryzykować, chociaż kompletnie nie wiedziałam, czego się spodziewać. Było to moje pierwsze spotkanie z pisarką, niemniej jednak zaintrygowana zaczęłam czytać, i... 

Marzena Mawricz - psycholożka, psychoterapeutka, trenerka. Prowadzi psychoterapie indywidualną osób dorosłych, a także terapię par. Członkini Polskiego Stowarzyszenia Psychoterapii Integracyjnej. Wiedzą psychologiczną dzieli się w programach telewizyjnych, radiowych, w prasie, a także podczas szkoleń. 

Marzena Mawricz - Kobiety, które nie chcą się bać 


Daj sobie prawo do życia bez lęku i strachu
Lęk to uczucie destrukcyjne. Podcina skrzydła, odbiera radość życia, wiarę w siebie oraz niszczy zaufanie do innych. Sprawia, że wątpimy we własne umiejętności i nie korzystamy z szans, które przynosi los. Wywołuje podejrzliwość i skłonność do nadmiernej kontroli. Pcha nas w objęcia wstydu.
Skąd bierze się lęk? Jaka jest różnica między lękiem a strachem? Kiedy powstają zaburzenia lękowe? Czym są ataki paniki i jak sobie z nimi radzić? Czego boją się kobiety w różnych obszarach życia? Czy lęk ma dobre strony? Jak stworzyć nową perspektywę, oswoić lęk i przekuć go w odwagę?
To część pytań, na które psycholożka i psychoterapeutka Marzena Mawricz odpowiada w swojej książce. I pokazuje, że życie, w którym strach i lęk nie mają destrukcyjnej mocy, jest możliwe.
Jeśli nie chcesz się bać ‒ jest to książka dla ciebie.

Okładka jest utrzymana w stylu poprzednich poradników, jakie miałam okazję przeczytać z tego wydawnictwa. Białe tło, a na samym środku szminka. Ciemno czerwona, a więc moim zdaniem jest to symbol odwagi, pokazania się, jako kobieta. Posiada skrzydełka, które stanowią dodatkową ochronę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Na jednym z nich jest kilka słów o autorce, a na drugim trzy tytuły poradników, o których wspomniałam, że są podobne okładkowo. Posiada kremowe stronice, czcionkę wystarczającą dla oka. Odstępy między wersami i marginesy zostały zachowane, literówek brak. Podzielona została na rozdziały, a na samym początku mamy spis treści. Wiemy więc, czego się spodziewać. 

Nie robiłam sobie nadziei, że książka mnie jakoś zaskoczy. Zafascynuje. Z takich poradników nigdy nie wiadomo, co nas zaskoczy, a co nie. Często jest tak, że pewne treści są powielane, dlatego nie warto zakładać z góry, że pozycja musi nam przypaść do gustu. Tutaj dostaniecie wiele przydatnych uwag, które śmiało zastosować możecie w codziennym życiu. Mamy przedstawione na przykładach w różnych środowiskach, w pracy, na randce, byciu mamą czy partnerką. Pokazuje nam jak oswoić lęk, strach, pokazuje również jak z tym walczyć. Na samym początku mamy objaśnienie, bardzo dokładne co to w ogóle jest ten lęk, skąd się bierze. 

Może nie zachwyciła mnie totalnie, ale wyciągnęłam z niej wiele ważnych rzeczy, fragmenty zostały również zaznaczone, by o nich nie zapomnieć i kiedyś powrócić. Mamy wnikliwie omówione, co może być przyczyną lęku, lub również KTO. Ma to duże znaczenie, wierzcie mi. Tak samo mamy sposoby na redukcję stresu i lęku i nie jest to jeden przykład, a ich wiele, każdy umówiony. Warto pochylić nad tą pozycją głowę, bo uważam, że na tym skorzystacie i będziecie zadowoleni. 

Oczywiście polecam wszystkim, którzy lubią czytać poradniki, ale również i wszystkim ciekawym lekturą, polecam. Może i Wy znajdziecie w niej coś, co pozwoli Wam pewne rzeczy z życia zrozumieć. Ja co nieco wyciągnęłam i polecam również Wam. 

Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu



1 komentarz:

Chciałabym podziękować Wam za każde odwiedziny, za każde przeczytane słowo, to wiele dla mnie znaczy, naprawdę. Lubię dyskutować, więc jeżeli podejmiecie się dyskusji, napiszecie choćby kilka słów, ja będę szczęśliwa i zawsze odpowiem.
Raz jeszcze, dziękuję. ♥

Opisy książek w większości nowych postów pochodzą z lubimyczytać bądź niektóre wymyślam sama. ;)