sobota, 13 maja 2017

PECHOWA TRZYNASTKA - Trzynaście książek na dzień matki

Witajcie!
Dziś kolejny, trzynasty dzień miesiąca. Jak dla mnie szczególny, ponieważ prowadzę ten cykl autorski dość długo, a poza tym - jak sami wiecie, wielkimi krokami zbliża się dzień matki. Kitty rzuciła mi wyzwanie, ale kochana. Niestety, ale wśród tłumu matur nie znalazłam czasu na tak pracochłonne wyzwanie, jakie mi rzuciłaś. Mam jednak nadzieję, że mi to wybaczysz i poczekasz jeszcze miesiąc. :D Poza tym, dzień matki chyba jest ważniejszy, a tym bardziej potrzebny dla zapominalskich. Tym razem Justysia, zaprzyjaźniona blogerka napisała mi, że przecież mogę śmiało napisać o trzynastu książkach, które mogę podarować mamie. Tak się składa, że akurat lubi czytać książki więc z pewnością zrobiłabym jej tym miły prezent. Chociaż i tak wiem, że jak kupię jej bukiet frezji i czekoladę - ucieszy się bardzo. :) A więc, do dzieła moi drodzy. Kolejność nie ma znaczenia. Ah, proszę również pięknie i ładnie o nie kopiowanie zdjęć, które musiałam znaleźć w sieci na stronach wydawnictw, a później tracąc czas na łączenie ich. Co jak co, ale jest to czasochłonne i nie lubię, jak ktoś zabiera coś, na co ja poświęciłam sporo czasu.

TRZYNAŚCIE KSIĄŻEK NA DZIEŃ MATKI 

1. Beata Majewska - Konkurs na żonę 
Jest to powieść idealna, przynajmniej jak dla mnie na chwilę oddechu. Historia pozornie prosta - chłopak urządza sobie konkurs na kandydatkę na żonę. Wydaje się banalne, prawda? Jednak gdy akcja nabierze tempa - co nieco się pokomplikuje... Więcej nie zdradzę, ale sądzę, że jest to świetna powieść i mam nadzieję, że jeżeli podarujecie ją swojej mamie - na pewno się ucieszy. Recenzja tejże lektury, która miała premierę 10 maja jest dostępna po kliknięciu w tabelce z prawej strony. Na stronie wydawnictwa Publicat S.A. Grupa Wydawnicza kosztuje 22,12zł. 

2. Cecelia Ahern - Lirogon 
Jest to nowość, ale i też książka, którą polecają na prezent. W Irlandii, w lesie mieszka samotnie pewna kobieta, o imieniu Laura. Ma coś, czego nie ma nikt inny. Posiada dar, którego pozazdrościłby każdy. Polega on na... naśladowaniu dźwięków.Nagle, staje się znaną osobą, a całe jej życie stanie na krawędzi. Czy popularność zniszczy to, co do tego czasu zdobyła, co osiągnęła?
Tak, mnie też to ciekawi. Wiem, że moja mama nie za bardzo jej fanką tej autorki, ale gdzieś podświadomie czuję, że to będzie powieść - strzał w dziesiątkę. Dlatego tez ją polecam. Premiera tej lektury również miała miejsce 10 maja. Na stronie wydawnictwa Muza kosztuje 25,94zł. 

3. Agnieszka Lingas-Łoniewska- Wszystko wina kota 
Kolejna nowość, która będzie miała swoją premierę 24 maja. A więc na pewno zdążylibyście kupić ją swojej mamie. Pani Agnieszka jest pisarką zaufaną. Moją, mojej mamy. Nie było powieści, na której bym się kompletnie zawiodła. Budzi zaufanie, a swoimi powieściami łamie serca czytelników. Dlatego też chciałabym Wam polecić najnowszą jej powieść, która również wydaje się interesującą pozycją. Napisano o niej, że to ciepła, optymistyczna historia o zaufaniu i przyjaźni, a także o tym, jak cienka może być granica dzieląca dwa pozornie odległe światy. - I jak tu nie być ciekawym tej historii? Na stronie wydawnictwa Novae Res kosztuje 28,00zł.

4. Katharine McGee - Tysiąc pięter 
Ostatnio jest tak wielkie bum na tą książkę, że grzechem było nie zwrócić na nią swej uwagi. Polecana przez wielu blogerów, opisywana jako naprawdę rewelacyjna powieść przeczytałam opis i sądzę, że naszym mamusiom przypadła by do gustu. 
Na stronie wydawnictwa możemy znaleźć pewien fragment opisu o niej: Romanse, sekrety i pogoń za bogactwem – niczym w serialu Plotkara – tworzą bombę tykającą w sercu Wieży. Jak daleko można się posunąć, by zdobyć to, czego się pragnie? 
I znów wszyscy kuszą, a ja nie mam czasu na kolejne lektury, ale przypuszczam, że gdybym sprawiła tę książkę mamie - z przyjemnością by ją poznała. Cena w wydawnictwie Otwarte to 36,90zł. 

5. Lauren Fern Watt - Gizelle. Moje życie z bardzo dużym psem
Następna lektura, której premiera będzie miała miejsce 24 maja. Więc zdążycie z jej kupnem. Jest to historia dziewczyny, która ma psa, mastifa angielskiego. Osiągnęła ona wagę i rozmiar cielaka. Zarówno pies jak i właścicielka są bardzo przywiązane emocjonalnie ze sobą. Gdy dziewczyna dowiaduje się o chorobie zwierzęcia, wybiera się z nią w ostatnią podróż.
Zapowiada się bardzo ciekawie i ja, jako kobieta, czy nawet matka chciałabym poznać taką historię. Plusem jest też to, przynajmniej jak dla mnie, że kocham mastify. To są świetne psiaki, a raczej psiury - bo takie ogromne. Ale nie jestem matką, więc może jako blogerce będzie dane poznać te książkę. Jak najbardziej polecam, bo po opisie ciekawość rośnie. Cena w wydawnictwie HarperCollins to 22,79zł.

6. Magdalena Witkiewicz - Czereśnie zawsze muszą być dwie 
Kolejna poczytna autorka, moja mama również lubi zaczytywać się w powieściach Pani Magdy. Miałam okazję spotkać się z nią dwukrotnie na Targach Książki w Krakowie i muszę Wam powiedzieć, że to wspaniała kobieta. Poza tym, obserwuję profil na facebook'u autorki i jak widzę te wpisy, komentarze, których zawsze jest ogrom - serducho rośnie i widać, że warto czytać powieści Pani Magdy. Ale o czym są Czereśnie i czemu je polecam? Raz - to piękna okładka, która z bukietem kwiatów na pewno pięknie się skomponuje. Dwa - sam fakt, że napisała ją Pani Magda - należy zwrócić na nią większą uwagę. :D A trzy - opis jest bardzo zachęcający. Chcecie poznać chociaż trochę? Proszę bardzo. Fragment z opisu na stronie wydawnictwa: Powieść o przeszłości zaklętej w każdym dniu i o darach, które otrzymujemy od losu, jeśli patrzymy także sercem… Najnowsza powieść Magdaleny Witkiewicz to historia o tym, że nawet najbardziej niepozorna decyzja wpływa na nasze życie, a przeszłość zawsze wybrzmiewa w teraźniejszości. Cena na stronie wydawnictwa FILIA to: 36,90zł. 


7. Agnieszka Czykierda - Grabowska - Wszystkie twoje marzenia 
Powieść, która miała swoją premierę... 10 maja. Sporo tego dnia wyszło Perełek, a ta niewątpliwie nią jest. Również obserwuję jej aktywność pisarki na facebooku, w stosiku mam powieść Jak powietrze i sama nie mogę doczekać się chwili, jak znajdę dla niej czas. Patrząc na najnowszą książkę autorki czuję, że nadałaby się świetnie na prezent dla matek. Uważam, że ma w sobie coś, co na co warto zwrócić uwagę. Tak, ja naprawdę nie czytałam tej powieści, a jednak czuję, że jest warta poświęconego jej czasu. Fragment opisu ze strony wydawnictwa? Proszę bardzo: Kiedy Kamil poznaje Maję, ta planuje właśnie wrzucenie swojego starego opla do Wisły. Pełna energii i mająca ogromny apetyt na życie dziewczyna od początku fascynuje przystojnego studenta, ale też od razu wyraźnie stawia granicę: Obiecaj mi, że się nigdy we mnie nie zakochasz... - znajomy tekst, prawda? Polecam! Na stronie wydawnictwa ZNAK kosztuje ona: 26,53zł.

8. Daniel Sanchez Arevalo - Wyspa Alice 
Mamy tutaj pierwszego mężczyznę. Czytając opis, który już za moment poznacie to ja przynajmniej poczułam - że książka w sobie ma coś, o czym chętnie poczytałaby moja mama. Kto wie, może i Wasza zdecydowałaby się na tę powieść? A może już ją czytała? Opis pochodzi ze strony wydawnictwa: Kiedy Chris ginie w wypadku samochodowym, życie jego żony, Alice, ich sześcioletniej córki i drugiej, dopiero mającej się urodzić, zostaje zrujnowane. Alice nie potrafi pogodzić się ze stratą i obawiając się, że być może ich idealny związek opierał się na kłamstwie, za wszelką cenę stara się odkryć, skąd wracał jej mąż i jaki sekret skrywał. Rekonstruuje jego ostatnią podróż za pomocą nagrań z monitoringu w miejscach, obok których przejeżdżał, docierając do epicentrum zagadki – Robin Island na Cape Cod w Massachusetts – małej i tylko pozornie spokojnej wyspy, która radykalnie odmieni Alice w czasie poszukiwań odpowiedzi na pytanie, co Chris robił na wyspie.
Brzmi kusząco. Mam nadzieję, że jest to świetna lektura, która spodoba się mamom, jeżeli ją podarujecie na najbliższe im święto. Cena w wydawnictwie Sonia Draga to: 39,00zł. 

9. Hanna Cygler - Tylko kochanka 
Pamiętacie jak jakiś czas temu recenzowałam dla Was pewną lekturę, która była moim pierwszym spotkaniem z autorką i dosyć udanym? Otóż mowa tutaj o Tylko kochance, która mnie pozytywnie zaskoczyła i uważam, że jest godna uwagi niejednej mamy. Recenzja dostępna również na moim blogu, wystarczy wejść w zakładkę Recenzje A-Z i tam znaleźć na literce C nazwisko autorki i kliknąć. Nic trudnego, prawda? Też tak uważam. :D A teraz poczęstuję Was opisem książki, pochodzącym ze strony wydawnictwa: Książka Hanny Cygler jest opowieścią o silnej, choć wrażliwej kobiecie, która zawsze, wbrew wszystkim i wszystkiemu, starała się iść przed świat własną drogą. Ale też historią pokomplikowanych losów polskich emigrantów, którzy w Anglii, Hiszpanii czy Niemczech szukali lepszego życia i miejsca na świecie, które mogliby uznać za własne. I oczywiście opowieścią o miłości. Niejednej.
Cena na stronie wydawnictwa REBIS wynosi: 26,17zł. 


10. Luanne Rice - Cytrynowy sad 
Jest to powieść, która niejednokrotnie spotykałam w książkowych zapowiedziach, i która tknęła mnie wiedząc, że nie jest to ot taka zwykła opowieść. Gdy czytałam recenzje tej książki, czułam, że się nie mylę. Nadal nie wiem, czy jest ona faktycznie godna polecenia naszym mamom, ale coś gdzieś tam w duszy mi gra, że tak. :D  Może krótki opis, a raczej wyrwane fragmenty ze strony wydawnictwa:
Chwytająca za serce, ponadczasowa historia miłosna przesycona zniewalającym zapachem morza i cytrynowego sadu.
Ciepła opowieść o sile współczucia osadzona w zjawiskowej scenerii urokliwych Gór Santa Monica
CZY JULIA I ROBERTO ODNAJDĄ W SOBIE SIŁĘ, BY NA NOWO OTWORZYĆ SWOJE SERCA I ZAZNAĆ UCZUCIA NAMIĘTNEJ MIŁOŚCI?
CZY TRAGICZNE PRZEŻYCIA, JAKICH OBOJE DOŚWIADCZYLI, ZBLIŻĄ ICH DO SIEBIE?
CZY ROBERTO ODNAJDZIE SWOJĄ UKOCHANĄ CÓRECZKĘ?
Zjawiskowa opowieść o sile miłości, potędze współczucia oraz wiary w moc budowania wszystkiego od nowa…
Kusi i nęci mnie, a co dopiero moją, czy Waszą mamę... Myślę, że jest warta uwagi! :D 
Cena w wydawnictwie Kobiece to: 23,90zł. 

11. Denise Hunter - Taniec ze świetlikami. Tom II z serii Chapel Springs 
Jest to drugi to jak sami widzicie. Ma obłędną okładkę i sama jestem ciekawa drugiej części tak jak i pierwszej. Jest to dość intrygująca historia, przynajmniej tak mi się wydaje. Odnoszę również wrażenie, że przypadła by do gustu naszym rodzicielkom. Fragment opisu ze strony wydawnictwa: Przez kilka lat Jade próbowała chronić swoje wrażliwe serce. Teraz wraca do domu w Chapel Springs, a w jej życie ponownie wkracza Daniel, sprawiając, że znowu chce jej się tańczyć. Jade usiłuje się ustatkować, ale wszystko idzie nie po jej myśli. Dziewczyna ukrywa przed rodziną swoje tajemnice i czuje, że mężczyzna, który od dzieciństwa nazywał ją „pętakiemˮ, dziwnie ją pociąga. Powrót do domu może okazać się bardziej skomplikowany, niż mogłaby sobie wyobrazić. 
Uważam, że warto jest zaryzykować. Dla mamy zawsze warto! :D 
Cena w wydawnictwie Dreams to: 35,00zł. 


12. Guillaume Musso - Ta chwila
Recenzja tej książki jest po tym poście, opublikowałam ją wczoraj. Jest to naprawdę przepiękna powieść Pana Musso. Jestem oczarowana tym Panem oraz jego twórczością. Wierzę, że nie tylko mi się podoba, ale i wielu, wielu innym czytelnikom. Jestem też przekonana, że nasze mamy ucieszyłyby się np. z najnowszej powieści Musso, Ta chwila. Jest to naprawdę piękna historia, nie ma co namawiać, ją trzeba kupić, przeczytać i po prostu mieć. Fragment ze strony wydawnictwa, ale naprawdę taki mini mini:  Nie zapomnij, że mamy dwa życia. Drugie zaczyna się, gdy uświadomisz sobie, że żyje się tylko raz.
Przypominam, że książka ta wyszła spod skrzydeł wydawnictwa Albatros. Cena na stronie swiatksiazki.pl to: 21,02zł. 

13. Sara Wolf - Love Me Never 
Tytuł książki dość... interesujący, prawda? Czytałam kilka recenzji i uważam, że jest to pozycja, na którą mogłyby zwrócić uwagę nasze mamy. Nie jest romansidłem - tak mi się wydaje, a ma ciekawą fabułę. Opinie i recenzje na jej temat nie są najgorsze, więc czemu nie?
Fragment opisu ze strony wydawnictwa tak, żeby Was zaintrygować...:Jack spotyka godnego siebie przeciwnika. Nagle wszystko staje się grą.
Cel: sprawić, żeby przeciwnik błagał o litość.
Plansza: liceum East Summit.
Nagroda: coś, czego żadne z nich się nie spodziewa…
A więc, jestem przekonana, że mogłaby spodobać się Waszym rodzicielkom, a więc zamawiajcie, doczytujcie i życzcie mamom wszystkiego, co najlepsze. :)
Cena książki na stronie wydawnictwa Amber: 23,32zł.


I to już koniec. Mam nadzieję, że te trzynaście książkowych pozycji będą trafne i któraś z nich powędruje do Waszych mam. Jak wiecie są to moje subiektywne opinie, niektóre trochę na czuja, bo przecież ich nie czytałam. Każda mama ma inny gust, ale warto czasem dorzucić coś nowego, może akurat się spodoba? A Wy co zamierzacie podarować 26 maja swoim mamuśkom? Bo ja tak, jak pisałam na wstępie zamierzam przejść po wszystkich kwiaciarniach, aż znajdę frezje i mały bukiecik z pięknymi kwiatuszkami i czymś słodkim podaruję mamie. Piszcie w komentarzach, jakie książkowe propozycje nasuwają się Wam na myśl, które idealnie wpasowałyby się na prezent. Jak widzicie, starałam się również znaleźć coś z każdego wydawnictwa, które wpadło mi na myśl, niestety byłam ograniczona. Ale, jest trzynaście tyle, ile ma być dokładnie. :)
Trzymajcie się ciepło i piszcie w komentarzach swoje propozycje! Miłego dnia!

Post powstał w ramach współpracy z Portalem KobiecePorady. Link do strony głównej KLIK, a tutaj z kolei na jeden z kilku postów związanych z prezentami na dzień mamy KLIK oraz ogólnie na temat związany z Dniem Matki KLIK

28 komentarzy:

  1. Jakby moja mama czytała książki z pewnością podarowałabym jej coś od Pani Witkiewicz- czytałam "Po prostu bądź" i to było po prostu niesamowite! Z Twoich propozycji skusiłabym się na "Taniec ze świetlikami" no i "Czereśnie muszą być dwie" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak! Po prostu bądź - mojej mamie przypadło bardzo do gustu. ;) A te dwie - sama bym przeczytała z największa radością. :D

      Dziękuję za odwiedziny. ;)

      Usuń
  2. Moja mama wszystkie by chętnie przeczytała, a ja zaraz po niej!

    OdpowiedzUsuń
  3. Gdyby moja mama czytała książki, na pewno wybrałabym jedną z tych pozycji, zwłaszcza "Tysiąc pięter" :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Dlaczego pechowa:)? Super trzynastka. Witkiewicz i Lingas wyglądają ciekawie. Brakuje mi tu książek pani Anny J.Szepielak i pani Elżbiety Cherezińskiej, dla tych mam, które lubią historyczne, kostiumowe klimaty.Fajny post.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo przeważnie liczba trzynaście jest pechowa. :D "Piątek trzynastego" :D Ani jednej, ani drugiej Pani, które zostały podane nie czytałam, ale może kiedyś. ;) Chociaż za historycznymi powieściami nie za bardzo przepadam. ;/

      Dziękuję za odwiedziny! :)

      Usuń
  5. Do tej listy dopisałabym książki Anny Sakowicz i Gabrieli Gargaś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No proszę, ja tej Pani Anny nie znam, przynajmniej jeszcze. ;) A Pani Gargaś... No to już kwestia gustu, np. moja mama ostatnio czytała jedną jej powieść i tak średnio jej przypadła do gustu. ;)

      Usuń
  6. nie znam tych książek :(
    justboooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, to szkoda. :( To się z nimi zapoznaj, może któraś przypadnie ci do gustu? :)

      Usuń
  7. Szkoda, że moja mama nie czyta. No ale ja nadrabiam za nas dwie, a kilka z tych tytułów na pewno chętnie bym przygarnęła :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Niestety, moja żadna z tych nie byłaby zainteresowana. Za to chętnie piczytalaby na przykład Nesbo :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nesbo? Naprawdę? Ja próbowałam go czytać i męczyłam się kilka dni i e-e, nikomu go nie polecę. :D

      Usuń
  9. Moja mama uwielbia ksiązki, więc prawdopodobnie każdą z nich by przygarnęła ;d Jednak najbardziej lubi te opowiadające o losach kobieta w krajach arabskich i prawdopodobnie coś w tym stylu jej sprezentuję ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aha, rozumiem To tez jest fajna, chociaż nie zbyt często łatwa w odbiorze tematyka. ;/

      Usuń
  10. Moja mama by chyba nic z tego nie tknęła, czyta głównie Rollinsa i Browna :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Love me never raczej nie dla mamy - czytałam, więc wierz mi. :D Tysiąc pięter dopiero czytam, więc z tym dam znać później. ;D
    A co czyta moja mama? Lubi klasyki, historie typowo kobiece i literaturę Danielle Steel. ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No okej. Moja mama by nie sięgnęła, ale wiem, że co po niektóre raczej tak, bo lubią takowe. ;) Moja mama też kiedyś czytałam Panią Steel. ;)

      Usuń
  12. Bardzo, bardzo inspirująca lista i bardzo ciekawe tytuły. Polecamy szczególnie "Wyspę Alice" - naprawdę wciąga i trudno odłożyć ją na potem! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. 26 maj obchodzić będziemy Dzień Matki, pomyśl że książka jako prezent z tej okazji może okazać się
    strzałem w przysłowiową dziesiątkę. Coroczne święto nakazuje obdarowywać JE kwiatami lub drobnymi upominkami. Wybór podarku może nastręczać trudności, dlatego warto pamiętać, że doskonałym
    prezentem na Dzień MATKI będzie książka.
    http://www.psychoskok.pl/aktualnosci/ksiazka-prezentem-dzien-kobiet

    💢➡️📙📙📚📚📒📒📒📖📖📘
    Poznaj ciekawe książki które mogą posłużyć jako inspiracja na DZIEŃ MAMY
    http://www.psychoskok.pl/aktualnosci/prezent-dzien-matki

    Tego dnia każda mama powinna dostać wyjątkowy prezent.
    Kwiatki, bombonierki i inne drobnostki to coś banalnego i oklepanego.

    Książka zamiast kwiatów – najlepszy prezent dla mamy - co o tym MYŚLICIE!!!???

    OdpowiedzUsuń

Chciałabym podziękować Wam za każde odwiedziny, za każde przeczytane słowo, to wiele dla mnie znaczy, naprawdę. Lubię dyskutować, więc jeżeli podejmiecie się dyskusji, napiszecie choćby kilka słów, ja będę szczęśliwa i zawsze odpowiem.
Raz jeszcze, dziękuję. ♥

Opisy książek w większości nowych postów pochodzą z lubimyczytać bądź niektóre wymyślam sama. ;)