wtorek, 30 czerwca 2015

TOP 5 - ulubione książkowe pary, czy też jeden bohater

Skąd ta myśl? Zauważyłam, że wielu bloggerów prowadzi takie coś, więc i ja stwierdziłam, czemu nie? 
Dlaczego 5? A dlatego, że uwielbiam tą liczbę. Jest obecna ze mną od samych.. narodzin. 
Taki post będę publikować co miesiąc, a przeważnie ostatniego dnia każdego miesiąca, ewentualne co trzy jeśli nie będzie na tyle postaci, tych najlepszych - moim zdaniem.
Teraz mój wybór będzie ciężki, ponieważ mam 59 pozycji, a tylu bohaterów.. najwyżej pozwolę sobie kogoś wyróżnić, poza ulubioną piątką. :) 



SZCZEGÓLNIE WYRÓŻNIONE:

 


Na początek chciałabym Wam wspomnieć o powieści, którą czytałam dwukrotnie, a i na pewno jeszcze nie raz po nią sięgnę. Mowa tutaj o Kathrin Schrocke - Freak City. Mike i Lea - dwoje całkiem różnych nastolatków, których dzieli można rzec przepaść. Dlaczego zasłużyła na wyróżnienie? Bo ujęła mnie tak jak za pierwszym razem. Idealnie wczułam się w ich historię. Ona inna od wszystkich, bo jest niema. Powieść opowiada, że z miłości, można zrobić wiele. I to, że ktoś jest w pewnym rodzaju niepełnosprawny - nie oznacza, że jest gorszy. 








Kolejną bohaterką, o jakiej chciałabym wspomnieć, to Karolina - mniej więcej w moim roku z powieści Pierwsza na liście - Magdaleny Witkiewicz. Młoda, ale bardzo zdeterminowana dziewczyna, która zrobi wszystko, dosłownie wszystko by odkryć to, kim są nazwiska, a szczególnie tej pierwszej z listy. Uważam, że takich jak ta bohaterka, ludzi teraz jest mało. Większość załamała by się i popadła w depresję. A tutaj, Karolina walczyła do końca. 




 
Warner. Z początku wydawał mi się okropny, bez serca, bardzo apodyktyczny, samolubny. Jednak z każdą kolejną częścią trylogii i dodatku, w którym już całkowicie poznałam tego bohatera.. uznałam, że zasłużył przynajmniej na wyróżnienie. Bardzo przywiązałam się do tego bohatera, ale chyba troszkę za późno. Nie da się oceniać ludzi po wyglądzie, bo nie wiemy, co kryje się w środku. Bo można mieć dwie różne twarze, tak jak właśnie on. Mowa oczywiście o trylogii Tahereh Mafi, Dotyk Julii, Sekret Julii, Dar Julii oraz Julia Trzy tajemnice. 
Cóż, oglądałam filmik na yt co do postaci Warnera - ale tak się zdziwiłam, bo ten facet w ogóle go nie przypomina i nie pasuje do tego bohatera. 
Pierwsza - Julia, drugi ON - Warner i trzeci - Adam.



5. Molly McAdams - Wybieram CIEBIE i Wybieram MIŁOŚĆ. Tutaj jest para, moja ulubiona. Chase i Harper. Dlaczego oni? Szczególnie przypadli mi do gustu, a przecież w ogóle miałam nie czytać tej książki (czyt.pierwsza część) pomimo iż krzyczała do mnie. Zrobił jej tatuaż, a ogólnie ich uczucia, miłość, historia była tak piękna, że doprowadziła do totalnego zakochania w nich. Tutaj pozwolę sobie filmik z yt, ponieważ jest całkiem w porządku i chyba pasuje dość dobrze do bohaterów. Pomimo iż niezbyt uwielbiałam Brandona, to dało się go zaakceptować. Ale Chase, był lepszy. :)



4. Cecelia Ahern - Zakochać się. Tutaj odmiana, jeden bohater. Adam Basil. Szczególnie zapadł mi w pamięć. Tak bardzo chciał odzyskać Marię, a tak naprawdę to uczucie stało się przyzwyczajeniem, było to czymś, czego nie koniecznie potrzebował. Uratowany przed samobójstwem, w mocnym stanie depresji, ma kilkadziesiąt różnych twarzy. Raz jest w porządku, uśmiechnięty i radosny, jednak za chwilę może być agresywny i dosyć chamski. Nie wiadomo czego się po nim spodziewać. Chyba dzięki jego charakterowi polubiłam tego bohatera, że żyje w mojej pamięci do dziś. 



3. Katarzyna Michalak - Bezdomna. Powieść, która wstrząsnęła mną do granic możliwości. Kobieta, która zachorowała zaraz po porodzie, nie wie, co robi. Wszyscy uważają ją za morderczynię, ale czy faktycznie nią jest? Co skrywa każdy czwartek miesiąca, w dodatku ten jeden symboliczny czwartek, a nie wszystkie. Czy bohaterka odnajdzie siebie i zacznie żyć jak dawniej, przed porodem? Czy poradzi sobie z własnymi problemami? Czytałam ją dwa razy i uważam, że Kinga Król zasłużyła sobie na miejsce w mojej TOP piątce. Myślę, że jeżeli i wy poznaliście jej losy, też tak pomyślicie. 



2. E L James - Pięćdziesiąt twarzy Greya, Ciemniejsza strona Greya, Nowe oblicze Greya . Tutaj ciężko mi jest zadecydować, czy ma tu być sam Christian, sama Anastasia, czy też oboje. Jednak zarówno on jak i ona, mają w sobie coś, co sprawie, że czytelnicy są ciekawi ich losów. Pomimo iż jest to erotyk, bardziej skupiłam się na psychice bohaterów. A trzeba przyznać, że Psychika Christiana jest dość mocno rozbudowana, więc uważam, że warto chociażby dlatego sięgnąć po wszystkie trzy tomy, a za niedługo nawet po czwarty, pisany jak pierwszy, ale widziany oczami Christiana. Zapunktowali tak wysoko, właśnie ze względu na to, jacy byli w środku i za to, jak musieli zmierzyć się z przeciwnościami losu, które ciągle ich spotykały. 




1. Richelle Mead - Kroniki krwie #1, Złota Lilia #2, Magia indygo #3, Serce w płomieniach #4. To dopiero cztery części zapewne z sześciu. Piąta część ukaże się prawdopodobnie w październiku. Tutaj dwie postacie. Totalne przeciwieństwa. Tak wciągnęły mnie te cztery części, że szkoda słów. Od razu wpadłam do czasu i miejsca bohaterów, byłam jedną z nich, a nawet często odczuwałam to samo co Sydney. Pomimo iż skończyło się tragicznie, wiem, że będzie jeszcze gorzej. Mam tylko małą nadzieję, że Adrian się w porę ogarnie i cała seria zakończy się happy endem. Płakałam i śmiałam się wraz z nimi. Nie żałuje, że je przeczytałam i kurde, czemu musimy czekać tak długo na tłumaczenia? Jak za granicą ona już jest? Są na chomiku, do pobrania, ale trzeba zapłacić. Czy się skuszę, to zobaczymy, ale tak tęsknię za Sydney (Sage) i Adrianem.. 





















A co Wy sądzicie o tym? Czy te postacie zasłużyły sobie na te miejsca? Czy Wy, gdybyście prowadzili takie TOP 5 czy podobne, czy znalazły by się te pary, lub Ci bohaterowie? Czy oni są Wam znajomi? 

2 komentarze:

Chciałabym podziękować Wam za każde odwiedziny, za każde przeczytane słowo, to wiele dla mnie znaczy, naprawdę. Lubię dyskutować, więc jeżeli podejmiecie się dyskusji, napiszecie choćby kilka słów, ja będę szczęśliwa i zawsze odpowiem.
Raz jeszcze, dziękuję. ♥

Opisy książek w większości nowych postów pochodzą z lubimyczytać bądź niektóre wymyślam sama. ;)