czwartek, 28 marca 2019

Do dziewczyn, które czuły zbyt wiele - Brittainy C.Cherry & Kandi Steiner

Witajcie! 
Dziś przychodzę do Was z książką, która kompletnie mnie rozbiła. Zaskoczyła. Zafascynowała. Wywołała we mnie potężny szok, ale i sprawiła, że niejednokrotnie zatrzymywałam się i myślałam nad tym, co przeczytałam, a następnie nad swoim życiem. Ta recenzja będzie krótsza, ale myślę, że mimo to skusicie się na tę pozycję. Uprzedzam, że może pojawić się kilka wierszy z tego zbioru. Po prostu urzekły mnie i czuję, że muszę je tutaj przekazać. Przekazać jako zachętę, gdybyście mieli zastrzeżenia i jakiekolwiek obawy... 

Brittainy C.Cherry - bestsellerowa autorka z listy Amazon, która zawsze kochała słowa. Pisanie jest jej pasją od ponad piętnastu lat i nie potrafi sobie wyobrazić, by mogła robić w życiu cokolwiek innego. Zawsze szuka nowych przygód - czy jest to koncert, czy nowa podróż. A jeśli właśnie nie szuka nowego miejsca, które mogłaby odwiedzić, to pewnie bawi się ze swoimi uroczymi kotami lub spędza czas z najbliższymi. 

Kandi Steiner - autorka bestsellerów i koneserka whiskey mieszkająca w Tampa na Florydzie. Najbardziej słynie z pisania "emocjonalnych rollercoasterów" i uwielbia tworzyć niedoskonałe postaci i realistycznie, trudne miłości - we wszystkich możliwych formach. 

Brittainy C.Cherry & Kandi Steiner - Do dziewczyn, które czuły zbyt wiele 
Autorki stworzyły niesamowity, intymny list, skierowany do współczesnych czytelników. Opowiadają w nim o każdym odcieniu miłości, straty i cierpienia; o tym dlaczego serce błądzi w tym głośnym, nie słuchającym nas świecie oraz o tym, jak odnaleźć i zrozumieć siebie. 
Ta książka jest jak rozmowa z osobami, które Was rozumieją, kochają i cierpią tak jak Wy. To dla Was, czytelnicy, w czasach, w których okazywanie emocji to powód do wstydu, obojętność jest w cenie, a przyznanie, że cokolwiek nas obchodzi, to oznaka słabości - jesteśmy z Wami. 

Oprawa tej książki jest twarda, czym totalnie mnie urzekła. Taki tomik, w twardym "opakowaniu", dodatkowo matowa okładka ze śliskimi elementami tytułu książki. Odcienie to czarny, biały, szary... Kreski, bohomazy, które naprawdę przypadły mi do gustu. Szczerze mówiąc to nie mogłam się tej lektury nadotykać. Sprawia takie miłe odczucia! W środku znajdziemy delikatne ilustracje, ale nie w ilości ogromne, a stonowanej, z umiarem. Literówka jakaś się pojawiła, ale przymknęłam na nią oko, bo całość naprawdę robi wrażenie. Kremowe strony, czcionka wygodna dla oka. 
Jest to wydanie dwujęzyczne, więc wiersze mamy w języku angielskim i polskim, co również jest według mnie plusem. :)

"Wolę się utopić
w milionie prawd
niż oddychać 
jednym
brudnym 
kłamstwem." - Tonąc - B. 

Jeszcze nie miałam okazji sięgnąć po książki autorek, ale po tym, co dostałam tutaj, to chyba nie ma innej opcji, jak szybko nadrobić te zaległość. Te kilkadziesiąt wierszy wyrwały mi niemal serce z klatki piersiowej. Wywołały we mnie mnóstwo różnorakich uczuć, za co jestem dozgonnie wdzięczna, bo tego potrzebowałam. Potrzebowałam czegoś innego od prozy, jak się okazało... A Brittainy oraz Kandi dały mi to, co chciałam. 
Każdy ich wiersz ma głębię, którą trzeba potrafić dostrzec. Trzeba te wiersze "smakować". Trzeba je potrafić odpowiednio zrozumieć. A żeby wszystko było tak jak trzeba, to jeszcze trzeba zamknąć na moment oczy i pomyśleć o tym, co właśnie przeczytaliśmy.

"Nie zawsze potrzeba klatki, by kogoś uwięzić. 
Czasem wspomnienia są gorsze nić więzienie." - Klatka - B.

Podczas lektury, nie raz uśmiechałam się. Kręciłam głową lub nią potakiwałam. Mój chłopak przyglądał mi się badawczo, oceniając, czy aby na pewno dobrze się czuję. Przewracałam kartkę za kartką, co chwilę zamyślając się i patrząc w jakiś tam dany punkt. Zaglądnął mi przez ramię i gdy zobaczył krótkie wiersze pokręcił głową i zajął się swoimi sprawami. Nie chciał mi przeszkadzać i chwała mu za to. 

"Wczoraj w nocy miałam sen
i dopiero wtedy odkryłam,
że choć mówię, że nic mi do tego, 
nie chcę, żebyś był z kimś innym. - Kłamstwa świadome - K. 

Nie mamy tutaj wierszy na jedno kopyto. Ba, może nawet nie wierszy, a sentencji. Może to będzie trafniejsze słowo. Mamy tutaj czystą miłość, ułudę, smutek, melancholię, ból i tak dalej... Cieszę się, że tematycznie wydając się być takie same, a jednak takie nie są. Różnią się też wielkością - jedne są naprawdę króciutkie, a niektóre zdecydowanie dłuższe. Gdybym miała wybrać ten, który najbardziej przypadł mi do gustu... Nie wybrałabym. Jest kilka, które tak dosadnie mnie urzekło. To właśnie te użyte w recenzji, ale i kilka innych. Myślę, że każdy z Was, znajdzie tutaj coś dla siebie.

"Uwielbiam powolne niedziele, 
w które budzę się w ciepłej pościeli,
w twoich ramionach, 
oplatając cię nogami,
nasze serca wtulone
w siebie." - Niedziele - K.

Reasumując uważam, że gdy ktoś lubi czytać takie luźne myśli, przemyślenia, odnajdzie się w tym tomiku. Między innymi ci, którzy mają złamane serca, ale i ci, którzy mają się całkiem dobrze. Sama należę do tych, co czują się dobrze, a z większej części tekstów jestem mocno zadowolona. Wiem, że ma swoje grono czytelników, ale i są osoby mocno niezadowolone. Nie do każdego przemawiać musi to, o czym piszą autorki. Tak samo jest z prawdziwą poezją. Mimo wszystko ja polecam, bo się nie zawiodłam. 

Jesteście już po lekturze? A może macie w planie? Lubicie tego typu literaturę? Często po nią sięgacie? Dajcie znać w komentarzu! :)

Klikając w logo przeniesiecie się na stronę Jakkupować.pl :)

Za egzemplarz dziękuję 

https://www.jakkupowac.pl/

10 komentarzy:

  1. Nie często sięgam po tego rodzaju tomiki, ale ten jednak, chyba ma coś w sobie. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Po przeczytaniu recenzji wydaje mi się, że jednak ta książka nie jest dla mnie :)
    Pozdrawiam :)
    www.wspolczesnabiblioteka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię twórczość Brittainy C. Cherry, ale do tych wierszy, sentencji, nie potrafię się przekonać. ;/
    Te flamingi w tle są genialne. :D

    Jools and her books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, nic na siłę. Ważne, żeby powieści pisane przez Cherry wiąż się podobały. ;)

      Dziękuję! Cieszę się, że nadal się podobają. :D

      Usuń
  4. Myślę że coś fajnego bym znalazła w takim tomiku 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Koniecznie muszę mieć tę książkę na półce. Uwielbiam takie sentencje o życiu.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń

Chciałabym podziękować Wam za każde odwiedziny, za każde przeczytane słowo, to wiele dla mnie znaczy, naprawdę. Lubię dyskutować, więc jeżeli podejmiecie się dyskusji, napiszecie choćby kilka słów, ja będę szczęśliwa i zawsze odpowiem.
Raz jeszcze, dziękuję. ♥

Opisy książek w większości nowych postów pochodzą z lubimyczytać bądź niektóre wymyślam sama. ;)