niedziela, 28 grudnia 2014

Trylogia Kwiatowa

Moją pierwszą opisaną tu książką, a nawet od razu trzy, jest Trylogia Kwiatowa Pani Katarzyny Michalak.

Oto jej skład:
- Ogród Kamili
- Zacisze Gosi
- Przystań Julii

Pierwszą część dopadłam jakoś zaraz po tym jak wyszła i szczerze mówiąc podbiła moje serce. Język, uczucia, emocje bohaterów wstrząsnęły mną bardzo. Po przeczytaniu całej trylogii wydaje mi się, że "Ogród Kamili" jest najlepsza. Ale dwie kolejne są jej dopełnieniem. Pełna uroku Sasanka aż prosi by zwrócić jej uwagę, by przeczytać "Zacisze Gosi" i "Przystań Julii". By poznać 4 przyjaciółki, następnie mężczyzn dla których stracą głowę. By przeżyć z nimi chwile pełne radości, smutku i rozczarowania. Autorka wprowadziła do każdego rozdziału w trylogii nagłówek mówiący o kwiatach, co idealnie pasuje i nadaje nastrój. :)



Oto fragmencik książki, który pozwolę sobie przytoczyć:


 "Nie, bynajmniej nie kochali się fizycznie, ale Kamili nie fizyczne zbliżenie było potrzebne, lecz bliskość duchowa, jakiej nie doświadczyła jeszcze nigdy. Łukasz raz jeden przebudził się, a widząc wpatrzoną weń dziewczynę, przygarnął ją ramieniem, pocałował w nagą skórę tuż nad obojczykiem, wyszeptał: - Kocham cię - i po chwili oddychał spokojnie, wtulając twarz w jej włosy, a ona gładziła go po głowie, policzkach i ramionach, aż do świtu.
Była szczęśliwa. Tak zwyczajnie, radośnie szczęśliwa.
Miała blisko, tuż pod dłonią, bijące mocno i równo serce mężczyzny, którego kochała i które biło tylko dla niej. Czy trzeba czegoś więcej?"



  “- Przyjeżdżaj codziennie - odparł doktor - i po prostu bądź.” 


"- Kiedy to powtarzałeś, skoro przez te trzy dni my również nie wychodziliśmy z łóżka i jedyne słowa, jakie od ciebie słyszałam, to 'kocham Cię' oraz 'już nie mogę' ?!
Łukasza zatkało z oburzenia.
- Niby kiedy 'już nie mogłem'?!
Próbował chwycić dziewczynę za ramię i zmusić, by odszczekała te słowa, ale ze śmiechem wywinęła się i zaczęła uciekać, klucząc niczym królik między drzewami.
- Udowodnić ci, że ja zawsze mogę, a to ty wymiękasz?!
Julia patrzyła na tych dwoje młodych, szczęśliwych ludzi, jej najserdeczniejszych przyjaciół, ganiających się po lesie niczym dzieci, i czuła... słońce w sercu. "




GORĄCO POLECAM! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Chciałabym podziękować Wam za każde odwiedziny, za każde przeczytane słowo, to wiele dla mnie znaczy, naprawdę. Lubię dyskutować, więc jeżeli podejmiecie się dyskusji, napiszecie choćby kilka słów, ja będę szczęśliwa i zawsze odpowiem.
Raz jeszcze, dziękuję. ♥

Opisy książek w większości nowych postów pochodzą z lubimyczytać bądź niektóre wymyślam sama. ;)