niedziela, 22 listopada 2015

Skok przez płot - ekranizacja dla małych i dużych

Wykończona szkołą, nie mam ostatnio siły kompletnie na nic. Pomimo moich starań, nie zawsze wychodzi tak, jakbym chciała i to mnie denerwuje. Dzielę swój pokój z bratem i on dosyć często chce coś oglądać, jak jeszcze nie śpię, a zbieram się na odpoczynek. Poinformował mnie, że idzie w telewizji fajna bajka, żebyśmy ją obejrzeli. W sumie pomyślałam, raz na czas, czemu nie. Ciekawa jestem jaka to bajka. Doznałam miłego zaskoczenia, ponieważ już kiedyś oglądałam tą ekranizację, ale fajnie jest czasem po prostu obejrzeć coś raz jeszcze, prawda? ;)




SKOK PRZEZ PŁOT / OVER THE HEDGE

Reżyseria: Tim Johnson, Karey Kirkpatric
Scenariusz: Len Blum, Lorne Cameron, Karey Kirkpatric, David Hoselton

Gatunek: Animacja, Familijny
Produkcja: USA
Premiera: 22 kwietnia 2006 (ŚWIAT) 7 lipiec 2006 (POLSKA) 




Zwierzęta budzą się ze snu zimowego i zabierają się do robienia zapasów na kolejną, powoli zbliżającą się zimę. Odkrywają, że została mała część lasu, a reszta została zdegradowana i na nim powstało osiedle. Szop, który ma zatarczki z niedźwiedziem, wpada na niecny plan i wykorzystuje niewiedzę i naiwność nowo poznanych zwierząt. 



Cóż, tutaj postaci jako tako opisać nie możemy, ale każde z nich było na swój rodzaj.. słodkie. Szczególnie fragmenty Szopa wraz z niedźwiedziem, nawet momentami wraz z bratem śmialiśmy się do łez. Ale były i takie chwile, które nas zasmuciły, potrzebne było chwile ciszy, zastanowienia i przyznania racji niektórym czynom naszych bajkowych zwierzątek. 


Jestem pewna, że większość dzieci oglądała tą bajkę, ale i my nieco starsi możemy obejrzeć tą produkcję. Bo tak czy tak, każdy z nas ma coś w sobie z dziecka, więc nie mam żadnych wątpliwości, że możemy wziąć sok, kanapki i usiąść przed telewizorem i obejrzeć coś lekkiego, zabawnego. 


Film opowiada o przyjaźni, ale i chytrości, wykorzystaniu innych by tylko osiągnąć swój własny cel. Po trupach do celu - tylko tutaj trupów nie ma, spokojnie. :) Idealnie opowiada o współpracy, poczuciu odmienności, ale i tym samym miłości wzajemnej, traktowania się jak rodzina, kompletnie do siebie nie pasująca. Poświęcenie również widać tutaj bardzo dokładnie. 


Polubiłam chyba wszystkie zwierzątka, a szczególnie żółwia i wiewiórę. Mają w sobie to"coś" co sprawia, że sama chciałabym mieć takie zwierzątka u siebie w domu. 

 



Reasumując, jest to idealna pozycja na chłodny wieczór, na spędzenie czasu z rodziną, wieczorem czy popołudniu, by rozwiać smutki i zatopić się w świat filmu. Nic mnie nie zawiodło, ani grafika, ani scenariusz. Możemy dojrzeć wiele ukrytych znaczeń, symboli. I to dzięki temu również jest piękne. 

Zdecydowanie POLECAM KAŻDEMU. ;)

P.S Dobro zawsze zwycięża! :)

18 komentarzy:

  1. Widziałam ją też kilka razy i zdecydowanie polecam. Pełno humoru i przyjaźni. Wiewiórka jest zdecydowanie prześmieszna :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Oglądałam to jakiś czas temu i miło wspominam. Właściwie co dziwne, moje oglądanie filmów często ogranicza się właśnie do wszelkich animowanych, do których to przekonuje mnie młodszy brat. :D
    Pozdrawiam
    A.

    http://chaosmysli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie oglądałam, ale mnie bardzo zachęciłaś!

    OdpowiedzUsuń
  4. Boskie to jest xD
    Uwielbiam bajki i niewątpliwie ta do nich należy ;D

    Buziaki
    http://coraciemnosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Pamiętam jak oglądałam ten film jak byłam nieco mniejsza i podobał mi się :D
    Pozdrawiam, Julka z karmeloweczytadla.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto oglądać te bajki, czasem niosą lepsze przesłanie niż filmy dla starszych widzów.

      Usuń
  6. Ja uwielbiam skunksicę i jej "romans" :P

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo mi miło! :)
    Cóż, ja z kolei nie prowadzę instagrama, ale kiedyś może założę, kto wie, to wtedy dam znać. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie oglądałam tej bajki, ale z chęcią się z nią zapoznam. Uwielbiam się pośmiać nad świetnie zrobioną kreskówką. ;)
    Pozdrawiam!
    http://geekbsf.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Jakąś wielką fanką bajek nie jestem,ale tę oglądałam (mam czwórkę młodszego rodzeństwa) i rzeczywiście jest bardzo dobra ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Oglądałam - świetna bajka!

    OdpowiedzUsuń

Chciałabym podziękować Wam za każde odwiedziny, za każde przeczytane słowo, to wiele dla mnie znaczy, naprawdę. Lubię dyskutować, więc jeżeli podejmiecie się dyskusji, napiszecie choćby kilka słów, ja będę szczęśliwa i zawsze odpowiem.
Raz jeszcze, dziękuję. ♥

Opisy książek w większości nowych postów pochodzą z lubimyczytać bądź niektóre wymyślam sama. ;)