wtorek, 16 maja 2023

Melissa Urban - Wyznaczanie granic. Jak jest stawiać, żeby czuć się wolnym

 Witajcie! 

Przygotowałam dla Was dzisiaj opinię pewnego poradnika, po który chętnie sięgnęłam. W ostatnim czasie dosyć trafiałam z tego typu literaturą i za bardzo nie narzekałam. Jak to było tym razem z nowością od wydawnictwa Luna? Przekonajcie się sami. 

Melissa Urban - współzałożycielka i szefowa programu "Whole30" oraz jest autorytetem w dziedzinie niesienia pomocy ludziom w wyrabianiu w sobie trwałych, zdrowych nawyków. Sześciokrotnie znalazła się na liście bestsellerów "New York Timesa". Wraz z mężem, synem i pudlem Henrym mieszka w Salt Lake City w stanie Utah. 

Melissa Urban - Wyznaczanie granic 


Czy chcielibyście nauczyć się mówić „nie”? Czy czujecie się wyczerpani, przeciążeni zadaniami i zmęczeni przedkładaniem potrzeb innych nad swoje własne? Czy wasze relacje z innymi wydają się jednostronne? Jeśli odpowiedzieliście twierdząco na którekolwiek z tych pytań, jesteście gotowi na postawienie granic.
Melissa Urban pomogła już milionom ludzi wyrobić sobie zdrowe nawyki w dziedzinie relacji międzyludzkich. Teraz pokazuje, że kluczem do poprawy kondycji psychicznej, zwiększenia pokładów energii, wzrostu efektywności i tworzenia bardziej satysfakcjonujących związków są granice. W znajdujących się tu ponad 130 scenariuszach i wskazówkach dotyczących radzenia sobie z poczuciem winy, odtrąceniem i negatywnymi reakcjami innych, autorka podpowiada, jak postawić granice wobec szefów, partnerów, rodziny, przyjaciół, a nawet samych siebie, dzięki czemu uwolnicie się od złości, gniewu, zmartwień, strachu i frustracji.
Ten praktyczny, inspirujący poradnik wesprze was w ustaleniu hierarchii ważności waszych potrzeb, a także da szansę na pełniejsze, swobodniejsze i szczęśliwsze życie.

Okładka jest dosyć kolorowa, dominuje biel, czerń, róż, czerwony i żółty. W dotyku jest matowa z śliskimi elementami. Posiada skrzydełka, które stanowią dodatkową ochronę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Na jednym z nich przeczytacie kilka słów o samej autorce, a na drugim przeczytacie kilka polecajek. Stronice są kremowe, czcionka wystarczająca dla oka. Odstępy między wersami i marginesy zostały zachowane. Literówka się pojawiła, nawet w skrócie LGBT, ale nie było ich zbyt wiele, więc nie przeszkadzało to w czytaniu. Podzielona na rozdziały, w których też tekst został podzielony i dzięki temu jest wszystko jakoś bardziej czytelne i dostępne. 

Moje pierwsze spotkanie z autorką, bowiem nie miałam okazji czytać wcześniej napisanego przez nią poradnika. Nie wiedziałam czego się spodziewać, dlatego też nie miałam co do niej żadnych wymagań. I słusznie, gdyż akurat ten poradnik nie przypadł mi do gustu. Mimo ogromnej wiedzy, jaką przekazuje nam pisarka, jakoś mnie nie potrafiła przekonać. Niby to wszystko jest proste, autorka nie używa trudnych, niezrozumiałych słów, a jednak mimo to jakoś nie potrafiłam się w nią wczuć. Mamy wiele schematów do różnych zachowań, jest to po prostu swoista ściąga, która niejednemu z Was się przyda - jestem o tym przekonana. Jeśli tylko będziecie chcieli wyznaczyć te granice w różnych aspektach życia, przyda się Wam. 

Ogólnie nie mam problemu z wyrażaniem swojego zdania, umiem powiedzieć nie, jestem człowiekiem asertywnym gdy wymaga tego sytuacja. Nie jestem cichą owieczką, którą beczy tylko w stadzie i to razem stadem. Myślałam, że dzięki temu poradnikowi w kilku sytuacjach poczuje oddech, poczuje wolność, że dostanę tę wskazówkę. Mimo ich wielu, jednak nie potrafiłam się przełamać.
Mamy trzy różne odpowiedzi na sytuacje, w których pozwala nam wybrnąć z niekomfortowych dla nas sytuacji, dzięki czemu będziecie mogli je zastosować słowo w słowo w swoim życiu. 

Reasumując uważam, że autorka wykonała kawał dobrej roboty pisząc tak niezwykle wnikliwą i dokładną książkę, która stała się pomocą dla innych, którzy nie umieją, czy też nie radzą sobie ze stawianiem granic, w byciu asertywnym człowiekiem. Szczególnie polecam ją osobom, które są nieśmiałe, przez co nie wyrażają swojego zdania i przez to decydują się na to, co robi większość mimo iż jest to sprzeczne z ich własnymi myślami, przez co ich komfort życia może być na bardzo niskim poziomie. Ja niestety nie wstrzeliłam się w ten poradnik, ale Was zachęcam, żebyście sami na sobie sprawdzili, czy jest on dla Was. :) 

Macie w planach ten poradnik? Jesteście osobami asertywnymi, czy jednak nie umiecie powiedzieć nie, czy też podzielić się swoim zdaniem i milczycie? 

Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu 


1 komentarz:

  1. Asertywność to cecha, którą warto sobie wyrobić, dlatego ten poradnik na pewno ma wiele przydatnych wskazówek.

    OdpowiedzUsuń

Chciałabym podziękować Wam za każde odwiedziny, za każde przeczytane słowo, to wiele dla mnie znaczy, naprawdę. Lubię dyskutować, więc jeżeli podejmiecie się dyskusji, napiszecie choćby kilka słów, ja będę szczęśliwa i zawsze odpowiem.
Raz jeszcze, dziękuję. ♥

Opisy książek w większości nowych postów pochodzą z lubimyczytać bądź niektóre wymyślam sama. ;)